حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

بازاریابی دیجیتال در شیراز مشاوره بازاریابی دیجیتال و سئو در شیراز انجام پروژه های بازاریابی دیجیتال در شیراز پروژه سئو در شیراز و دیجیتال مارکتینگ در شیراز ، دوره بازاریابی دیجیتال در شیراز ، گوگل ادز در شیراز

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چند سالی است در ایران تب فروشگاه های اینترنتی بسیار داغ شده است به حدی که با اوج گیری کرونا در سال 1400 سهم خرید مردم از فروشگاه های اینترنتی به شدت افزایش پیدا کرده و بازار این کسب و کار های آنلاین رونق خاصی داشته .

درباره مزایای فروشگاه های اینترنتی و خرید آنلاین زیاد صحبت شده است و به همین دلیل در این مقاله قصد پرداختن به این موضوع را نداریم و تنها قصد نقد و بررسی 15 فروشگاه اینترنتی برتر ایران را داریم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در زیر می خواهیم به بررسی نقاط قوت و ضعف چند فروشگاه اینترنتی در سال 1400 بپردازیم.

گل سر سبد تمام فروشگاه های اینترنتی و آنلاین وب ایران دیجی کالا است به حدی که اغلب کسب و کار های اینترنتی تمایل دارند از جهت طراحی ، شبیه دیجی کالا باشند . اما این فروشگاه اینترنتی که بیش از 15 سال از عمر آن می گذرد مزایای ویژه ای دارد که شبیه به آن بودن کار را بسیار دشوار می کند و خلق این ارزش ها برای مشتریان ، کار ساده ای نیست.

دیجی کالا در بسیاری از ایده های فروش و بازاریابی ، ایده های اجرایی و … پیشگام بازار ایران بوده و به نحوی نقش مهم فرهنگ سازی را ایفا می کند و راه را برای بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در ایران هموار تر کرده است.

در سال 1396 دیجی کالا به کمک سرمایه های داخلی و خارجی ( شرکت سراوا و صندوق سرمایه گذاری اروپایی IIC ) تنواست به یک مارکت پلیس یا بازارگاه تبدیل شود ، یعنی به نحوی واسط بین خریداران و فروشندگان کالا ها شد و از این طریق تنوع کالا های موجود در سایت را به بیش از 4 میلیون کالا رساند.

این فروشگاه اینترنتی در سال 1399 با شیوع ویروس کرونا جهشی بزرگ کرد و تعداد 100 هزار ثبت سفارش در روز را تجربه کرد که این عدد باعث شگفتی بسیاری از کسب و کار های اینترنتی شده بود. امروز در سال 1400 دیجی کالا در بیشتر شهر های ایران انبار دارد و بیش از 100 هزار فروشنده در کل ایران در این فروشگاه اینترنتی محصولات خود را به فروش می رسانند.

مزایای علت موفقیت فروشگاه‌اینترنتی دیجی کالا

  • اعتبار بسیار بالا در میان خریداران و فروشندگان
  • سیستم پشتیبانی قوی 24 ساعته
  • دریافت مرجوعی کالا تا 7 روز پس از تحویل آن
  • تحویل درب منزل توسط مامور تحویل دیجی کالا
  • انتخاب روز تحویل محصول در هنگام خرید
  • قیمت رقابتی و ارزان در بسیاری از کالا ها
  • خرید از واردکنندگان دست اول در بسیاری از کالا ها
  • دیجی پلاس برای کاربران vip
  • سیستم افیلیت مارکتینگ
  • راه اندازی یا خرید سهام وب سایت های مانند: دیجی استایل ، فیدیبو ، کمدا و…
  • اتوماسیون بسیار دقیق در ثبت و تحویل سفارش
  • اپلیکیشن فروشگاهی دیجی کالا
  • پیشنهادات شگفت انگیز روزانه
  • قرار دادن نظرات مخالف در بخش نظرات هر محصول
  • معرفی کالا هایی که کاربر قبلا در آن دسته بندی جستجو کرده

معایب فروشگاه‌اینترنتی دیجی کالا

  • تاثیر منفی بر کسب و کار های کوچک محلی
  • حاشیه سود بسیار پایین و حتی بعضا فروش همراه با ضرر بسیاری از فروشندگان
  • رقابت بدون قانون و قائده بسیاری از کسب و کار ها بر سر کاهش قیمت ( بالاخص در حوزه کتاب)
  • برداشتن سهم بسیاری از همکاران در فروش بدون قانون و قائده مشخصی
  • سیستم پشتیبانی فوق ضعیف افیلیت مارکتینگ
  • سیستم پشتیبانی به نسبت ضعیف بخش فروشندگان

با وجود همه موارد گفته شده باز هم دیجی کالا جزو برترین فروشگاه های اینترنتی کشور محسوب می شود و سالانه بیش از چند ده یا حتی چند صد میلیون ثبت سفارش در این فروشگاه اینترنتی صورت می گیرد.

بعد از شیوع ویروس کرونا سبک زندگی بسیاری از مردم تغییر کرد و افراد زیادی به سمت خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی روی آوردند . حتی تا آنجا که بسیاری از افراد برای خرید های سوپرمارکتی خود از درب منزل بیرون نمی آمدند ، همین نیاز باعث شد تا اسنپ فود که فروشگاه اینترنتی سفارش غذا از رستوران ها و فست فود ها بود به سمت سفارش محصولات سوپرمارکتی برود و این پلتفرم را در این حوزه بسیار سخت توسعه دهد.

اسنپ فود برای گرفتن سهم بازار در بازه های زمانی مختلف کد های تخفیف متعددی برای کاربران ارسال می کند و آنها را تشویق به خرید از سوپرمارکت اسنپ فود می کند.

بی تردید اسنپ فود جزو یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی کشور است که با فرهنگ سازی مناسب باعث شد افراد زیادی حتی چیپس و بستنی های خودشان را از این فروشگاه اینترنتی خرید کنند.

مزایای فروشگاه‌اینترنتی اسنپ فود

  • خرید آسان و سریع و بدون دردسر
  • خرید از اپلیکیشن
  • رابط کاربری بسیار مناسب و قوی اپلیکیشن و سایت
  • ارسال کدهای تخفیف متعدد به کاربران
  • قرار دادن نظرات مخالف در بخش نظرات هر محصول
  • هماهنگ بودن اپلیکیشن با آپ
  • پرداخت در محل

معایب فروشگاه‌اینترنتی اسنپ فود

  • عدم بازگشت محصول در صورت هر گونه ایراد
  • ارسال بی نظم و با تاخیر در برخی مواقع پیک سفارشات
  • عدم پشتیبانی قوی
  • قیمت بالا بسیاری از محصولات رستوران ها به نسبت لیست قیمت همان رستوران

اسنپ فود در عین حال جزو قوی ترین فروشگاههای اینترنتی حوزه سفارش غذا است و با این روند پیشرفتی که دارد پیش بینی می شود که سهم بزرگی از بازار غذا ایران را در چند سال آینده بگیرد.

فروشگاه اینترنتی اُکالا

فروشگاه اینترنتی اکالا

سوپر مارکت اینترنتی اُکالا یکی دیگر از فروشگاه های اینترنتی موفق و پرکاربرد ایرانی در سال 1400 است . این فروشگاه اینترنتی که زیر نظر فروشگاه های زنجیره ای افق کورش است به سادگی تنواسته سهم بسیار بزرگی از خرید های سوپرمارکتی اینترنتی مردم را به خودش اختصاص بدهد. با فراگیری ویروس کرونا در سال 99 این فروشگاه آنلاین به صورت جدی کار خودش را در سطح کشور گسترش داد و امروز تقریبا در سرتاسر ایران خدمات با کیفیت همراه با تخفیف های شگفت انگیزی ارائه می دهد.

براساس گفته های مدیرعامل مجموعه افق کوروش ، فروشگاه اینترنتی اُکالا در سال 99 فروشی 20 برابر سال 98 را تجربه کرده است و طبعا این روند صعودی با گسترش این بیماری در سال 1400 افزایش چشم گیری داشته است.

مزایای فروشگاه اینترنتی اُکالا

  • بسیار در دسترس ، سریع و ارزان
  • اپلیکیشن فروشگاهی اُکالا
  • تا 50 درصد تخفیف روی برخی اقلام سوپرمارکتی
  • تحویل رایگان درب منزل
  • ضمانت بازگشت کالا
  • ارسال کدهای تخفیف 50 هزار توامانی دوره ای برای برخی مشتریان

معایب فروشگاه‌اینترنتی اُکالا

  • فعال نبودن خدمات در تمام شهر های ایران
  • ضعیف کردن سوپرمارکت های محله ای
  • محدود به فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

در میان فروشگاه‌های اینترنتی موجود در کشور ، فروشگاه اینترنتی افق کوروش با رشد بسیار چشمگیری توانسته سهم بزرگی از بازار را به خود بگیرد و راحتی سفارش و در دسترس بودن از مزیت های رقابتی بسیار مهم این فروشگاه اینترنتی به نسبت رقباست .

لازم به ذکر است که این فروشگاه اینترنتی در کنار اقلام سوپرمارکتی اخیرا به فروش محصولات آرایشی بهداشتی ، مادر و کودک ، لوازم التحریر و … روی آورده که همین مسئله باعث می شود که سبد خرید مشتریان را بزرگ تر کند.

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

سوشیال سیگنال یا سوشال سیگنال (social signal) به مجموعه فعالیت های شما و دنبال کنندگانتان در شبکه های اجتماعی گفته می شود که توسط موتور های جستجو قابل رویت باشد. این دست از سیگنال ها می توانند به صورت زیر باشند :

  • لایک ، کامنت و منشن کردن در اینستاگرام
  • لایک و ریتوئیت و کامنت و منشن در توئیتر
  • لایک و کامنت و منشن در فیس بوک
  • سیو و کامنت در پینترست
  • لایک و کامنت و شیر و منشن در لینکداین

به همه موارد فوق کلیک بر روی آدرس سایت شما از روی پروفایل کاربری یا پست هایی که قرار می دهید هم اضافه کنید.

اگر به نکته ای که در تعریف سوشیال سیگنال گفته شده توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که باید این فعالیت ها توسط گوگل و سایر موتور های جستجو قابل تِرَک کردن باشد یعنی دایرکت اینستاگرام ، تعداد افرادی که با استوری شما در تعامل هستند ، تعداد افرادی که از طریق اینستاگرام با شما تماس تلفنی برقرار می کنند و مواردی از این قبیل که قابل شناسایی برای موتور های جستجو نیست جزو سوشال سیگنال محسوب نمی شوند.

شاید بپرسید گوگل از کجا متوجه می شود که چه تعداد افراد از لینکی که ما در پروفایل کاربری خود قرار دادیم وارد سایت ما می شوند . برای پاسخ دقیق و کامل به این موضوع به مقاله مراجعه نمایید.

 

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو سایت

بر مبنا الگوریتم E-A-T گوگل که در سال 2018 عرضه شده است وب سایت ها بر مبنا 3 پارامتر زیر رتبه بندی می شوند:

  • Expertise یا تجربه و تخصص که بر مبنا اطلاعات مدیر محتوا یک وب سایت سنجیده می شود.
  • Authoritativeness یا همان اعتبار صفحه (PA) یا دامنه آن (DA)
  • Trustworthiness یا همان قابل اعتماد بودن و سنجش صحت محتوا منتشر شده

حال سوال اینجاست که گوگل چگونه می تواند متوجه شود سایتی بر مبنا تجربه و تخصص مقاله ای منتشر می کند و چگونه باید به صفحات و دامنه سایت اعتبار لازم را بدهد و از کجا باید بفهمد که مطلبی که منتشر شده قابل اعتماد است.

بسیاری از افراد معتقدند که گوگل بر مبنا شبکه های اجتماعی مرتبط با آن سایت و میزان engagement یا همان درگیری کاربران با مطالب منتشر شده در آن شبکه های اجتماعی ، این سیگنال را دریافت می کند که بر مبنا الگوریتم EAT آیا این سایت لیاقت این را دارد که در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد یا خیر.

بنابرین بی تردید وجود شبکه های اجتماعی فعال به همراه دنبال کنندگان مشتاق می تواند بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو تاثیر به سزایی بگذارد.

سوشیال سیگنال طبیعی و غیر طبیعی چیست ؟

مجموعه فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی به صورتی که طبیعی جلوه کند و رفتار های ثابت ربات گونه نداشته باشد و رفتار های دنبال کنندگان شما نیز ربات گونه نباشد نهایتا منجر به ساخت سوشیال سیگنال طبیعی خواهد شد در غیر این صورت غیر طبیعی خواهد بود.

 

سوشال سیگنال طبیعی

فعالیت اورگانیک و طبیعی نباید ربات گونه باشد هر چند انسان پشت این فعالیت باشد به فرض مثال : شما صفحه ای در توئیتر دارید و هر روز پست هایی را توئیت می کنید و افرادی را هم لایک می کنید و افرادی نیز شما را ریتوئیت و لایک می کنند و برایتان کامنت می گذارند ، شما هر روز از صفحات سایت خودتان لینک تازه ای نمی گذارید بلکه گاهی اوقات حتی به رقبایتان هم لینک می دهید اصلا قرار نیست هر روز توئیت هایتان به همراه لینک باشد و نباید یه تعداد فرد ثابت با شما در تعاملات ثابتی باشند.

سوشیال سیگنال غیر طبیعی

اما در مقابل فعالیت غیر اورگانیک در شبکه های اجتماعی به این صورت است که شما هر روز معمولا در زمان خاصی پست می گذارید ، همه پست هایتان لینک دار است ، اغلب لینک ها به یک سایت است ، اغلب افرادی که با شما در تعامل هستند رفتارشان ثابت است یعنی کامنت ها ثابت است و همان افراد همیشه ریتوئیت می کنند و لایک می کنند.

شاید بگویید که این تعاملات و فعالیت های غیر اورگانیک در شبکه های اجتماعی تاثیری در سوشیال سیگنال دارد یا خیر و اگر دارد به چه صورت است.

خرید سوشیال سیگنال

خرید سوشیال سیگنال از مجموعه های مختلف می تواند برای شما رفتار های ربات گونه ایجاد کند و این رفتار های ربات گونه غیر طبیعی در شبکه های اجتماعی می تواند برای شما خطر آفرین باشد . می پرسید چرا ؟

فرض کنید شما سوشیال سیگنال 10000 اکانت توئیتری را خریده باشید و این تعداد اکانت به مدت یک ماه یک روز در میان درباره شما مطالبی ثابت توئیت بزنند و به صفحات ثابتی از سایت شما لینک بدهند و افراد ثابتی آن توئیت ها را ریتوئیت کنند و افراد ثابت دیگری هم کامنت ثابتی بگذارند و لایک کنند . در این حالت طبیعی است که گوگل و سایر موتور های جستجو متوجه این رفتار غیر طبیعی می شوند و ممکن است سایت شما را پنالتی کنند.

اما همین سوشال سیگنال غیر اورگانیک هم می تواند خوب باشد اگر ربات هایی هوشمند این کار را بدون نظم و توالی خاصی انجام دهند ، لزوما به سایت شما لینک ندهند لزوما کامنت های یکسانی نگذارند لزوما همه اکانت ها مطالب ثابت با لینک ثابتی به شما ندهند و در کل هر چه رفتار این دست از ربات ها هوشمندانه تر باشد فهم این مطلب که شما بابت این مدل لینک سازی هزینه پرداخت کردید هم دشوارتر خواهد بود و احتمال پنالتی شدن سایت شما بسیار زیاد کاهش می یابد.

کدام شبکه اجتماعی برای سوشیال سیگنال مناسب تر است ؟

در بسیاری از منابع معتبر خارجی همچون وب سایت moz گفته شده که شبکه های اجتماعی محبوب زیر در سوشیال سیگنال مناسب تر هستند.

  • فیس بوک
  • توئیتر
  • لینکداین
  • تامبلر (tumbler)
  • پینترست
  • یوتیوب
  • Reddit

اما اغلب این شبکه های اجتماعی برای ما قابل دسترس نیستند یا اگر قابل دسترس باشند تمایل مردم به سمت این شبکه های اجتماعی نیست ، به فرض مثال چند نفر از ما تا به حال حتی اسم تامبلر را شنیده ایم ؟(البته ما شنیدیم 😉) ولی بهرحال عده کمی از مردم ایران از فیس بوک ، تامبلر و Reddit استفاده می کنند اما در عوض شبکه های اجتماعی اینستاگرام ، توئیتر ، یوتیوب ، پینترست ، لینکداین و حتی آپارات از استقبال بسیار خوبی از جانب مردم مواجه است.

 

 

بنابرین برای تولید سوشیال سیگنال مفید بهتر است تمرکز خود را روی شبکه های اجتماعی پر مخاطب قرار دهید.

سوشیال سیگنال در آپارات

در سال های اخیر آپارات تبدیل به یک شبکه اجتماعی قوی و پر بیننده در میان ما ایرانی ها شده است و در آخرین آپدیت این شبکه اجتماعی امکان قرار دادن لینک وب سایت های دیگر در کپشن ویدیو ها وجود دارد و همین مسئله باعث شده است که توجه سئوکار ها به آپارات جلب شود و از سوشال سیگنال آپارات غافل نمانند.

سوشیال سیگنال در یوتیوب

بی تردید یکی از قوی ترین سوشیال سیگنال های موجود مربوط به شبکه اجتماعی یوتیوب است . می پرسید چرا ؟ معلوم است زیرا یوتیوب از پارتنر های گوگل است و وقتی شما ویدیویی را در یوتیوب قرار می دهید به سرعت توسط گوگل کراول (Crawl) و ایندکس (Index) می شود و از همین جهت اگر بتوانید در یوتیوب سابسکرایبر های زیادی جذب کنید و این افراد با ویدیو شما به خوبی در تعامل باشند ، این سوشیال سیگنال به خوبی می تواند روی سئو سایت شما موثر واقع شود.

سوشیال سیگنال در اینستاگرام

گرچه اینستاگرام نسبت به همه شبکه های اجتماعی در قرار دادن لینک خساست به خرج می دهد و هرچه هم لینک کمتر باشد گوگل فهم ناقصی از سوشال سیگنال در آن شبکه اجتماعی دارد ولی بهرحال به دلیل اینکه افراد زیادی در اینستاگرام وجود دارند و می توانند با پیچ شما تعامل خوبی برقرار کنند این سیگنال به درستی به گوگل منتقل خواهد شد . بنابرین اینستاگرام را به دلایل گفته شده به هیچ عنوان از دست ندهید.

سوشیال سیگنال در توئیتر

توئیتر جزو شبکه های اجتماعی بسیار محبوبی است که اگر در ایران فیلتر نبود یقینا افراد بیشتری تمایل داشتند تا در آن فعالیت کنند ، اما حتی با وجود فیلتر بودن این شبکه اجتماعی باز هم افراد زیادی در آن هستند و روزانه میلیون توئیت از جانب کاربران ایرانی زده می شود و همین امر باعث می شود که برای استفاده از سوشیال سیگنال توئیتر را فراموش نکنید و از امکانات بسیار خوب آن استفاده کنید.

قابلیت هایی نظیر قراردادن لینک در هر توییت و ریتوییت کردن جزو مواردی است که به راحتی می توانید سوشیال سیگنال تولید کنید.

سوشال سیگنال ها اهمیت بیشتری دارند یا بک لینک ؟

این سوال که سوشیال سیگنال ها مهم تر هستند یا بک لینک ها به پارامتر های زیادی بر میگردد به عنوان مثال اگر بک لینک هایتان را از بلاگ فنی با لینک های نوفالو دریافت کرده باشید اما در مقابل سوشال سیگنال های بسیار قوی با کاربرانی که دائما با شما در تعامل هستند داشته باشید قطعا در این حالت سوشال سیگنال اهمیت بالاتری خواهد داشت.

 

 

اما به طور کلی کیفیت بک لینک ها و تعداد آنها هنوز از اهمیت بالاتری برخوردارند ولی پیش بینی می شود در سال های آتی اهمیت بک لینک ها کاهش پیدا کند و مواردی مانند سوشیال سیگنال بسیار با اهمیت تر خواهند شد. زیرا بر مبنا الگوریتم E-A-T بهترین راه برای درک بهتر گوگل از شما و سایتتان ، شبکه های اجتماعی شماست.

جمع بندی

گوگل همیشه سعی داشته تا رضایت کاربران را به طرق مختلف جلب کند سئو و این کار را از طرق متفاوت انجام داده است . بی تردید یکی از راه هایی که به گوگل سئو سایت این سیگنال داده می شود که یک سایت مورد قبول و تایید بخش زیادی از کاربران است سفارش پروژه سئو سوشال سیگنال هایی است که وجود دارد.

هر چه میزان درگیری فالوور های شما در شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر باشد ، این سیگنال سئو به گوگل ارسال می شود که سایت منسوب به شما از اعتماد ، اعتبار و تخصص بالایی برخوردار است.

 

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

برخی از کسب و کار های آنلاین هستند که پس از چند سال فعالیت به دلایلی مجبور به تغییر نام دامنه سایت خود می باشند . این تغییر بدون تردید می تواند به رتبه سایت در موتور های جستجو (SEO) آسیب برساند . در این مقاله می خواهم به این مسئله اشاره کنم که چگونه دامنه سایت را تغییر دهیم تا کمترین آسیب به سئو سایت وارد شود و شما برای سئو سایت خود دیگر از صفر شروع نکنید.


تاثیر تغییر دامنه بر سئو سایت


هر تغییری در سایت می تواند باعث افزایش یا کاهش رتبه سایت در موتور های جستجو باشد (برای درک این موضوع می توانید به مقاله تاثیر تغییر محتوا در سئو سایت مراجعه نمایید) و تغییر در دامنه سایت از این قائده مستثنی نیست .بی تردید اگر شما دامنه ای دارید و این دامنه جایگاه خوبی در گوگل دارد بخشی از رتبه سایت شما به واسطه بک لینک ها یا رپورتاژ آگهی هایی است که به صفحات سایت خود زده اید. بنابرین با تغییر آدرس سایت به هر دو صورت تغییر در نام دامنه یا تغییر در TLD دامنه (پسوند دامنه همان ir , com و … ) اثر این بک لینک ها به کلی برداشته می شود و جایگاه فعلی سایت خود را از دست خواهید داد.

در این مقاله می خواهیم به انتقال صحیح سایت از دامنه ای به دامنه دیگر بپردازیم و بگوییم که چگونه می شود این انتقال با افت رتبه سایت در موتور های جستجو مواجه نشود .

مرحله اول – بارگزاری سایت جدید در هاستی با ip سایت قدیمی
بعد از اینکه دامنه جدید خود را تهیه کردید بهتر است بر روی هاستی با IP یکسان با هاست دامنه قدیمی سایت خود را بارگزاری کنید . باید به این نکته توجه کنید که تغییر ip شاید بتواند تاثیری بر افت رتبه سایت بگذارد پس پیشنهاد می شود ip هاست جدید همانند سایت قدیمی باشد .

مرحله دوم – کپی سایت قدیم بر روی دامنه جدید
پس از بارگزاری کامل سایت بدون تغییری در قالب یا محتوا صفحات ، عینا نسخه ای از سایت قدیم خود را بر روی دامنه جدید کپی کنید. شاید در این جا سوال پیش بیایید که ممکن است گوگل سایت جدید را کپی حساب کرده و دامنه جدید را جریمه سنگینی کند. بنابرین باید مراحل بعد را به درستی انجام دهید.

مرحله سوم – ریدایرکت دامنه قدیم به دامنه جدید
در این مرحله باید کلیه آدرس های دامنه قدیم را عینا به همان صفحات در دامنه جدید ریدایرکت 301 بزنید به عنوان مثال صفحه searchito.com/blog را به searchito.ir/blog ریدایرکت 301 بزنید برای این کار می توانید از آنجایی که هاست خود را تهیه کردید تیکت بزنید و درخواست کنید که دامنه قدیم را بر دامنه جدید ریدایرکت بزند.

ولی اگر خودتان قصد داشتید این کار را انجام دهید به راحتی می توانید این تغییر را در بخش Rediects  در سی پنل و بخش site redirection در دایرکت ادمین انجام دهید.

به نکته ای که در اینجا باید توجه کنید این است که حتما باید ریدایرکت 301 یا همان permanent redirect بزنید زیرا در این حالت چون ریدایرکت به صورت دائمی است بالا 90 درصد ارزش و اعتبار صفحات منتقل خواهد شد.

مرحله چهارم – ثبت سایت در سرچ کنسول و اعلام تغییر آدرس سایت به گوگل
این مرحله باید بلافاصله بعد از ریدایرکت کردن صفحات انجام بگیرید و نباید حتی چند ساعت بین این مرحله با مرحله قبل فاصله بیفتد. در این مرحله شما باید سریعا دامنه جدید را در سرچ کنسول ثبت کنید ، پس از آن به سرچ کنسول سایت قدیمی می روید در بخش Settings گزینه Change of address را انتخاب کنید ، صفحه ای جدید برای شما باز می شود و می توانید دامنه جدید خود را از این سایت هایی که در سرچ کنسول ثبت شده است پیدا کنید و گزینه validate & update را بزنید تا به گوگل اعلام کرده باشید که این سایت همان سایت قبلی است .

تغییر آدرس سایت در سرچ کنسول
تغییر سایت در سرچ کنسول
در این حالت گوگل سایت جدید را نسخه کپی به حساب نمی آورد و جریمه نمی کند و اعتبار صفحات سایت را تا حدی به صفحات جدید منتقل می کند.

جمع بندی
برای تغییر در دامنه سایت باید حتما به نکات گفته شده در مقاله و ترتیب آن دقت کنید ، به فرض مثال اگر شما دامنه جدید را ثبت کنید و سایت را بر دامنه جدید کپی کنید و آن را در سرچ کنسول ثبت کنید و بعد از چند روز تصمیم بگیرید که ریدایرکت 301 را اعمال کنید به احتمال زیاد سایت جدید شما توسط گوگل جریمه خواهد شد و تاثیر این تغییر ریدایرکت تا بخواهد بر سایت جدید اعمال شود زمان بسیار زیادی از شما می گیرد.

بنابرین یک اشتباه ساده در تغییر دامنه سایت می تواند به راحتی بر سئو سایت شما اثر بگذارد. خدمات سئو سایت در شیراز

تاثیر تغییر دامنه بر سئو

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

تعرفه خدمات سئو سایت در شیراز

تعرفه خدمات سئو سایت در شیراز از جمله موارد مهم برای صاحبین کسب و کار های شیرازی است . نکته مهم در مورد خدمات سئو سایت در شیراز این است که اگر چه سئو سایت یک فرایند زمانبر و به نسبت پر هزینه است اما به شدت می تواند برای تمامی کسب و کار ها در بلند مدت مفید باشد و میزان فروش و درآمد ماهانه کسب و کار های شیرازی را افزایش دهد.

تعرفه خدمات سئو سایت در شیراز بستگی به موارد زیادی دارد ، مواردی مانند میزان رقابت در عبارت کلیدی ، میزان سختی تولید محتوا در حوزه های مختلف کاری ، انتخاب عبارت کلیدی سخت یا آسان از طرف کارفرما ، تعداد رپورتاژ آگهی های لازم برای عبارت های کلیدی و مواردی از این قبیل می باشد.

هزینه نهایی سئو سایت
هزینه نهایی سئو و بهینه سازی سایت به عوامل بسیاری وابسته است. براورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته ای که صورت می گیرد، تخمین زده می شود. به بیان دیگر عبارت تعرفه سئو به این شکل که هزینه سئو یک کلمه کلیدی در سایت، عددی از پیش تعیین شده باشد، از نظر منطقی اشتباه است و اگر کسی قبل از بررسی سایت شما و بدون هیچ تحقیق میدانی برای سئو هر سایتی یک عدد مشخص داشته باشد، می بایست در صحت و صداقت گفته های آن شخص شک کرد.

در حالت کلی قیمت سئو و بهینه سازی به موارد زیر وابسته است:

میزان رقابت در بین کلمات کلیدی
عمر سایت و دامنه
وضعیت و میزان فعالیت رقبا
مقدار محتوای اختصاصی و کیفیت آنها
وضعیت و جایگاه فعلی سایت
تعداد کلمات کلیدی جهت سئو
تضمین جایگاه سایت بعد از اتمام قرارداد سئو
مشاوره، آموزش و پشتیبانی
اما تجربه ما نشان داده که بسیاری از کارفرماها با توجه به عدم شناخت کافی از سئو، قادر به درک کامل پروسه قیمت گذاری نیستند و صرفا یک عدد از ما میخواهند. اما این نوع قیمت گذاری های ثابت با توجه به رقابتی بودن فضای امروزی کسب و کارها از اعتبار ساقط است. چرا که اگر فرضا سئوکاری با یک هزینه مشخص سایت شما را به رتبه یک گوگل هم برساند، این جایگاه دائمی نخواهد بود و پس از مدتی به واسطه فعالیت دیگر رقبا و عدم بروزرسانی سایتتان، با افت رتبه مواجه خواهید شد.

مشکل دیگری که این گونه قیمت گذاری ها دارد اینست که معمولا این سئوکارها با هدف رسیدن به صفحه اول گوگل، دست به هر کاری از جمله سئو کلاه سیاه و لینک سازی افراطی میزنند و این کارها معمولا عواقب خوبی در دراز مدت برای سایت شما نداشته و بسیار مشاهده شده که این گونه وب سایت ها  دچار جریمه گوگل شده اند.

همچنین کلمات کلیدی یک سایت برای کسب ترافیک و مشتری بیشتر تنها محدود به یک یا چند کلمه کلیدی خاص نبوده و در یک پروژه سئو مدرن، می بایست بر روی طیف وسیعی از کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید تا فرایند کاری از دید گوگل طبیعی تر و بهینه تر به نظر برسد.

به همین دلیل اگر به دنبال کسب نتایج ماندگار از سئو هستید، ما استفاده از خدمات سئو ماهانه را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

انتخاب بهترین شرکت برای برون سپاری خدمات سئو سایت، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که بخش دیجیتال مارکتینگ هر شرکتی میتواند بگیرد. اگر تصمیم صحیحی بگیرید، شرکت سئو میتواند یکی از بهترین شرکای تجاری شما باشد و به رشد کسب و کار شما کمک فراوانی بکند. اما اگر انتخاب اشتباهی بکنید، این عمل میتواند رشد سازمان شما را ماه ها به عقب بیندازد.

شرکت سئو چیست؟
شرکت سئو چیست؟

بر خلاف عقیده بسیاری از افراد، طراحی سایت نه تنها پایان کار نیست، بلکه آغاز راهی است که سئو میتواند آن را سهل تر کند. اگر بازدید کننده ای از وبسایت نداشته باشید، طراحی سایت عملا بی فایده است. اینجاست که فرایند سئو اهمیت پیدا می کند. برای ورود کاربر به سایت شما، شرکت سئو فعالیت هایی از جمله تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای با کیفیت، بهینه سازی داخلی سایت، لینک سازی و ... را انجام می دهد و پس از گذشت مدتی از شروع فرایند سئو، ترافیک طبیعی از طریق گوگل وارد سایت شما می شود.

برای سئو سایت دو راه را میتوانید انتخاب کنید:

برون سپاری خدمات سئو به بهترین شرکت متناسب با نیاز های خود (بیش از 80 درصد از شرکت ها چنین عملی می کنند.)
محول کردن فرایند بهینه سازی سایت به یکی از بخش های داخل شرکت و دریافت خدمات مشاوره سئو از آژانس های برتر دیجیتال مارکتینگ
اگر مورد اول را انتخاب می کنید، ما در این مقاله به معرفی 10 شرکت برتر سئو در ایران پرداخته ایم تا با دید بازتری این برون سپاری را انجام دهید.

برای انتخاب بهترین شرکت سئو چیکار کنیم؟ سئو سایت در شیراز
برای انتخاب بهترین شرکت سئو چیکار کنیم؟

برای بهترین انتخاب، طبیعتا هم باید نیاز ها و خواسته های خود را کامل بشناسیم و هم شرکت مورد نظر را بررسی کنیم. از جمله مواردی که ابتدا باید به آن توجه کنیم:

اهداف و نتایج مد نظر خود را بشناسیم.
اول از همه بیاییم منطقی فکر کنیم؛ سئو در کوتاه مدت معجزه نمی کند اما در بلند مدت فرایند بسیار عالی از لحاظ تامین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI مناسب است. برخی از کسب و کار ها انتظار ترافیک کاربر بسیار زیاد بعد از مدت یک ماهه روی سایت خود هستند که این کاملا نشدنی است.

اهداف خود را مشخص کنید و برای آن بازه زمانی تعیین کنید. اگر شرکت سئو خوبی را انتخاب کرده باشید، بدون قول رتبه دادن بعد از چند ماه به نتایج مناسبی می رسید. بهترین شرکت سئو، بصورت ماهیانه بیلان کاری از نحوه انجام کار ها و میزان پیشرفت پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

تعداد و میزان موفقیت نمونه کار های شرکت چگونه است؟
هر آژانس خدمات سئو برتری، مشتریان و نمونه کار هایی در اختیار دارد که از روند رشد و پیشرفت پروژه خود راضی بوده اند. به علاوه این باید بدانیم هیچ شرکتی وجود ندارد که رضایت 100 درصدی کارفرمایان خود را جلب کند. سئو یک علم دقیق نیست و به هیچ وجه با قطعیت نمیتوان قول یک رتبه خاص را داد بویژه اینکه رقابت در برخی صنایع بشدت زیاد است.

به هر روی، مشاهده نمونه کار های سئو یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، دید بازتری از میزان موفقیت این شرکت در اختیار شما قرار میدهد.

سئو امری زمانبر است و در این ضرب المثل قدیمی چینی بسیار زیبا به این مورد اشاره شده است:

"بهترین زمان برای کاشت یک درخت، 20 سال پیش بود. بعد از آن، بهترین زمان برای کاشتن یک درخت دیگر، الان است."

بودجه شرکت شما برای حمایت از خدمات سئو چگونه است؟
به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید میزان هزینه ای که برای سئو هزینه می کنید را مشخص کنید. بسیار مهم است که بدانیم سئو مانند تبلیغات کلیکی و گوگل ادز، نتایج فوری به شما نمی دهد اما با برنامه ریزی های سه ماهه، شش ماهه و یکساله میتوان نتایج مناسبی از سئو دریافت کرد.

تفاوت سئو یا تبلیغات در این است که نتایج تبلیغات اینترنتی فوری و ملموس است و بهینه سازی سایت برای دریافت ورودی طبیعی (Organic traffic) به زمان نیاز دارد. اما برعکس تبلیغات که به ازای هر یک کلیک، شما مبلغی باید بپردازید، وبسایتی که سئو میشود بعد از مدتی، ورودی های زیادی به رایگان برای شما دارد.

بودجه بندی شما برای سئو باید بر اساس فاکتور های میزان رقابت، اهداف و مدت زمان بازگشت سرمایه تخمین زده شود. سئو بخشی از دیجیتال مارکتینگ است و بهترین کار، دریافت خدمات یکپارچه دیجیتال مارکتینگ از آژانسی با سابقه است.

پروپوزال دریافتی از شرکت مورد نظر را به دقت بررسی کنید.
بعد از مشاهده لیست بهترین شرکت های سئو در ایران که برای شما آماده کرده ایم، میتوانید با هر یک تماسی گرفته و بعد از مشاوره ای صحیح، پروپوزال آن ها را دریافت و بررسی کنید.

اغلب شرکت های سئو دو نوع پروپوزال ارائه میدهند که نوع اول متداول تر است:

تعیین فرایند های سئو داخلی (مانند تولید محتوا، بهبود سرعت سایت، بهینه سازی تگ های سئو و ...) و سئو خارجی (مانند لینک سازی، سرچ برند، سوشال سیگنال و ...) و میزان هزینه ماهیانه نسبت به پلنی که متناسب با بودجه و اهداف شما باشد. قرارداد این شرکت ها معمولا 6 ماهه و یک ساله می باشد و بر اساس میزان فعالیت از شما دستمزد دریافت می کنند. تضمینی برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل وجود ندارد اما مشاهده نمونه کار ها و فرایند سئو آنها، مسیر را کاملا روشن می کند.
این پروپوزال بر اساس نیاز شما برای بهبود چند کلمه کلیدی به شما داده میشود و به عنوان مثال پس از مدت زمان 8 ماه به این مقصود شما را می رسانند. در این نوع قرارداد مبلغ فعالیت سئو بصورت یکجا دریافت می شود و تضمین داده می شود پس از گذشت مدت زمان قرارداد در کلمات کلیدی مدنظر به رتبه بالا برسید.
مشکل روش دوم نسبت به روش اول این است که اولا ممکن است در چند کلمه کلیدی محدود ولی مورد انتظار به رتبه بالا برسید اما در روش اول در بسیاری از کلمات کلیدی رتبه می گیرید. دوما کل مبلغ قرارداد در روش دوم بصورت یکجا دریافت میشود اما در روش اول این مبلغ به تعداد ماه ها تقسیم می شود.

مهم ترین تفاوت این دو روش، در این است که باید بدانیم تضمین خاصی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل وجود ندارد و بر فرض بعد از گذشت مدت زمان قرارداد شما به نتیجه مدنظر نرسید و کل پول را پس بگیرید، باز هم زمان هدر رفته و عقب گرد شرکت شما در دنیای دیجیتال چگونه جبران می شود؟

 

لیست خدمات اصلی بهترین شرکت های سئو
لیست خدمات اصلی بهترین شرکت سئو

سئو و بهینه سازی داخلی
سئو داخلی یا on page تمامی فرایند های بهینه سازی است که روی سایت و بصورت داخلی انجام میگیرد. از جمله مهم ترین فعالیت های سئو داخلی:

بهینه سازی سرعت سایت
تحقیق کلمات کلیدی
تولید محتوای سئو شده
بهینه سازی تگ های HTML داخل سایت
استفاده از انواع اسکیما
و ...
سئو خارجی
سئو خارجی یا off page به زبان ساده، تمامی کار هایی است که در فضای اینترنت برای درک بهتر گوگل و شناخته شدن سایت صورت می گیرد. از جمله فعالیت های سئو خارجی:

لینک سازی
رپورتاژ خبری
برند سازی
سوشال سیگنال
و ...
مشاوره سئو
مشاوره سئو برای کسب و کار ها، بخصوص آن هایی که قصد برون سپاری خدمات سئو خود را ندارند، ایده آل است. برترین شرکت های سئو همواره مشاوره های دلسوزانه و رایگانی به کسب و کار ها ارائه می دهند. علاوه بر مشاوره رایگان، امکان دریافت مشاوره تخصصی و آنالیز سئو نیز در این شرکت ها فراهم شده است.

 

10 شرکت برتر سئو در ایران
آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف
iranweblife

بخش خدمات سئو ایران وب لایف، همانند بخش طراحی سایت این شرکت، یکی از پایه های قدرتمند دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار شماست. (شما همچنین می توانید برای مشاهده لیستی کامل از برترین شرکت های طراحی سایت در ایران، مقاله بهترین شرکت طراحی سایت را مطالعه کنید.)

خدمات ایران وب لایف
از جمله خدمات این آژانس برای رشد کسب و کار شما:

خدمات طراحی سایت
خدمات سئو سایت
طراحی اپ موبایل
مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی
تبلیغات کلیکی
خدمات عکاسی
 
نمونه کار های سئو ایران وب لایف
همانطور که گفتیم، تعداد و کیفیت نمونه کار های شرکت سئو، برگ برنده ای است که اعتماد شما را می تواند جلب کند. از جمله نمونه کار های سئو ایران وب لایف:

مشاوره سئو و لینک بیلدینگ مجموعه دکتر عبیدی (رتبه 1 گوگل در بسیاری از عبارات سلامتی مانند سنگ کلیه، زخم معده، تبخال، افسردگی و ...)
سئو مجموعه تولیدی پاکسان (طراحی سایت و خدمات شبکه های اجتماعی این شرکت نیز بر عهده ایران وب لایف است.)
سئو سایت صنایع مفتولی آهنیتو (دارای رتبه بالا در صفحه اول در کلماتی مانند فنس، توری حصاری، توری سرندی، توری فرنگی، توری لوزی و ... + رشد بیش از 3000 درصدی در کلیک سایت از ابتدای پروژه)
سئو سایت مجتمع چاپی سیناپکینگ (دارای رتبه 1 تا 3 در کلماتی مانند برچسب اموال، هولوگرام، بسته بندی، لیبل پشت چسب دار، لیبل pvc، ساخت جعبه کادو، جعبه سخت، پیکسل چیست و ...)
سئو سایت کارترزلند (دارای رتبه بالا صفحه اول در کلماتی مانند خرید لباس نوزاد، سرهمی دخترانه، رامپر، کاپشن کودک، سایز لباس نوزاد، قیمت سیسمونی، لیست سیسمونی، خواباندن نوزاد و ...)
سئو سایت فوراور ایران (دارای رتبه 1 در تمامی الفاظ مربوط به شرکت فوراور مانند محصولات فوراور، فوراور، بهترین خمیر دندان دنیا و ...)
سئو سایت مدحت وود (دارای رتبه 1 در عبارات پلای وود، پلی وود، تخته چندلایی، قیمت پلای وود و ...)
سئو سایت قفل هوشمند تنسر (دارای رتبه بالا در صفحه اول در کلماتی مانند قفل هوشمند، قفل هتلی، قفل مسکونی، دستگیره الکترونیکی و ...)
سئو سایت شرکت بازرگانی دامون مبنا
سئو سایت خانه چمن
سئو سایت الوخشکبار
سئو سایت مژیتو و ...
احترام به عقاید و خواسته مشتری در ایران وب لایف اصل اول می باشد و تعهد به کسب رضایت کارفرما و مسئولیت پذیری جزئی از فرهنگ سازمانی این شرکت شده است، به همین دلیل نام این آژانس به عنوان بهترین شرکت سئو در ایران در صدر لیست آمده است.

آدرس و اطلاعات تماس با ایران وب لایف
آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان دائمی، نیش خیابان طباطبایی، پلاک 43
شماره تماس: 88963429 - 88964038
ایمیل: info@iranweblife.com
 

شرکت سئوکار
seokar

هر چقدر از طراحی سایت خود شرکت سئوکار میتوان انتقاد کرد، در زمینه سئو، نمونه کار های قابل اعتمادی دارند. از جمله نمونه کار های سئو کار میتوان به فرروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، سایت تخفیفان، سایت ساختمان، سایت مرکز آهن و ... اشاره کرد. انجام تعهد، کسب رضایت مشتری و استفاده از اصول سئو، از جمله دلایلی است که نام این شرکت را در میان لیست بهترین شرکت سئو در ایران درج شده است.

خدمات شرکت سئوکار
از جمله خدمات شرکت سئوکار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

خدمات سئو
آنالیز سایت
مشاوره سئو
آموزش سئو
آدرس و اطلاعات تماس با سئوکار
آدرس: تهران، تهرانسر، بلوار گلها، ساختمان دلتا
شماره تماس: 44558001
ایمیل: support@seokar.com
 

  • سیدمحمدجواد تقوی