حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

بازاریابی دیجیتال در شیراز مشاوره بازاریابی دیجیتال و سئو در شیراز انجام پروژه های بازاریابی دیجیتال در شیراز پروژه سئو در شیراز و دیجیتال مارکتینگ در شیراز ، دوره بازاریابی دیجیتال در شیراز ، گوگل ادز در شیراز

۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ارنست همینگوی، یکی از مشهورترین نویسندگان دنیا، برنده جوایز ادبی مانند پولیتزر و نوبل ادبیات، زندگی پر فراز و نشیبی را از سر گذارند. او بارها و بارها آسیب‌های عجیبی دید و البته به طرز معجزه‌واری از تمامشان جان سالم بدر برد. پنج بار عاشق شد. چهار بار ازدواج کرد و کوتاه‌ترین داستان دنیا را، در شش کلمه نوشت. او همیشه از اینکه پدرش خودکشی کرده بود سرافکنده بود اما در نهایت خودش هم با خودکشی به زندگی‌اش پایان داد. اما در زندگی ارنست همینگوی چه گذشت؟

کودکی، جوانی، جنگ
ارنست میلر همینگوی در ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ در ایالت ایلینوی آمریکا به دنیا آمد. پدرش، پزشک بود و مادرش پیانو و آواز درس می‌داد. او فعالیت و کار حرفه‌ای‌اش را با روزنامه‌نگاری و گزارش‌گری آغاز کرد اما با شروع جنگ جهانی اول، به نیروهای داوطلب پیوست. کمی بعد، به دلیل ضعف بینایی از ارتش بیرون آمد اما شغل جدیدش، رانندگی آمبولانس‌های صلیب سرخ بود. آنجا مجروح شد و ماه‌ها در بیمارستان به‌سر برد. فروشگاه کتاب لیبرو همانجا بود که دل به پرستاری جوان باخت و اولین عشقش را تجربه کرد. هرچند بعد از مرخصی از بیمارستان، با زن دیگری به نام الیزابت هدلی ریچاردسون ازدواج کرد. ارنست و الیزابت یک پسر داشتند. اما زندگی مشترک آن‌ها پنج‌سال بیشتر طول نکشید و بعد از آشنایی ارنست با پائولین ماریا فایفر به جدایی منجر شد. او از ازدواج دوم هم صاحب دو پسر شد. با ورود مارتا گلهورن به زندگی ارنست همینگوی، ازدواج دوم او هم پایان یافت و پنج سال بعد، ماری ولش، جای مارتا را در قلب همینگوی گرفت.

اولین کتاب
ارنست همینگوی، پایه‌گذار سبکی به نام وقایع‌نگاری ادبی است. او را به دلیل قدرتش در نوشتن، پدر ادبیات مدرن لقب دادند. او در دوران زندگی با الیزابت هدلی توانست به علاقه‌اش یعنی نوشتن بپردازد زیرا پدر هدلی، ارث عظیمی برای آن‌ها به یادگار گذاشته بود. در همین سال‌ها با نوشتن داستان‌های کوتاه به عنوان نویسنده شناخته شد و کمی بعد، تجربیات زندگی‌اش در اسپانیا را به نام خورشید همچنان طلوع می‌کند، منتشر کرد.

دانستنی‌های بامزه
ارنست همینگوی یکبار در یک شرط‌بندی با دوستانش شرکت می‌کند و کوتاه‌ترین داستان دنیا را، در شش کلمه می‌نویسد: کفش بچه، پوشیده نشده، برای فروش.

یکبار دستوری را که برای درست کردن پای سیب نوشته بود، در ستون روزنامه منتشر می‌کند. به نظر می‌رسد که همینگوی به آشپزی خیلی علاقه داشته، چراکه دستورهای غذایی زیادی نوشته است. تا جایی که یکی از آن‌ها، سر از موزه درآورده است.

تا اینجا به طور کلی به زندگی و شخصیت این نویسنده‌ی مشهور پرداختیم و حالا وقت ورق زدن چندتا از کتاب‌های او است:

مشاهده همه آثار ارنست همینگوی
پیرمرد و دریا
پیرمرد و دریا
دانلود کتاب

پیرمرد و دریا، مهشورترین اثری است که از ارنست همینگوی به جا مانده استِ مردی که خودش هم به ماهیگیری به شدت علاقه داشت. او این داستان را در کوبا نوشت. همینگوی برای نوشتن پیرمرد و دریا، جایزه‌ی پولیتزر و سال بعدش، جایزه‌ی نوبل ادبیات را از آن خود کرد. داستان بلند پیرمرد و دریا، داستان تلاش‌های مرد ماهیگیری است که برای شکار یک نیزه‌ماهی، سخت تلاش می‌کند. سانتیاگو در طول هشتاد و چهار روز گذشته حتی یک ماهی هم صید نکرده است و حالا برای شکار این نیزه ماهی، وارد جنگی نابرابر می‌شود. جنگی که عظمت دریا و آسیب‌پذیری انسان در مقابل طبیعت را نشان می‌دهد.
پاریس، جشن بیکران
پاریس جشن بی‌کران
دانلود کتاب

«اگر بخت یارت بوده باشد تا در جوانی در پاریس زندگی کنی، باقی عمرت را، هر جا که بگذرانی، با تو خواهد بود؛ چون پاریس، جشنی است بیکران.» این وصف ارنست همینگوی از پاریس است. شهر رویایی و مورد علاقه‌اش که آن را با جزئیاتی دلنشین و جذاب توصیف کرده است. بسیاری معتقدند که بعد از خواندن کتاب پاریس، جشن بیکران، تازه می‌توان پاریس را شناخت. وقتی ارنست همینگوی با همسر اولش، الیزابت هدلی ریچاردسون ازدواج می‌کند، بنا به توصیه‌ی شروود اندرسون، برای زندگی به پاریس می‌روند و از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۶ آنجا هستند. وقتی او برای سفر آماده می‌شد، یکی از چمدان‌هایش را می‌دزدند خرید کتاب لیبرو و البته که هرگز هم پیدا نمی‌شود. این چمدان گمشده بعدها مایه‌ی آشنایی او با همسر ازرا پاند می‌شود. آن دو قرار می‌گذارند تا ارنست، در ازای آموزش فنون مشت‌زنی، فوت و فن ادبیات را از او بیاموزد. خاطرات همین‌ سال‌ها بعدها به کتابی خواندنی بدل می‌شود که آن را با نام پاریس، جشن بیکران می‌شناسیم.
وداع با اسلحه
وداع با اسلحه
دانلود کتاب

وداع با اسلحه، داستان جوانی به نام فردریک هنری است که در ارتش ایتالیا خدمت می‌کند. او ستوان است و در بخش آمبولانس‌ها کار می‌کند. این داستان، بر اساس تجربیات خود همینگوی در سال‌های جنگ جهانی اول نوشته شده است. زمانی که در ارتش ایتالیا خدمت می‌کرد، مدتی راننده‌ی آمبولانس بود و بعد به دلیل جراحت‌های بسیاری که برایش رخ داد، مدت‌ها در یک بیمارستان بستری بود. همینگوی در کتاب وداع با اسلحه، از شخصیت پرستاری به نام اگنس ون‌کرورسکی الهام گرفت تا شخصیت کاترین بارکلی را خلق کند. دختری که ظاهرا عشق ناکام همینگوی، پیش از ازدواج اولش بوده است. برای خرید کتاب می توانید به سایت خرید کتاب در شیراز مراجعه کنید

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

سیاست» از آن واژگانی است که گستردگی معنای آن به‌تمامی حوزه‌ها سرک می‌کشد و حتی می‌توان گفت چه بخواهیم و چه نخواهیم، تمامی امور زندگی ما با آن درآمیخته شده است. گاه حتی درک معانی مختلف یک کلمه و یا نوعی از رفتار، کار آسانی نیست چراکه تنه به سیاست می‌زند. همین است که در تشویق و یا تقبیح برخی افراد و رفتارها، آن فرد را واجد سیاست و آن کار را یک ترفند هوشمندانه‌ی سیاسی می‌نامند؛ چه فردی عادی باشد، یا یک شخصیت شناخته‌شده‌ی فرهنگی و ادبی و یا یک سیاستمدار کهنه‌کار. سیاست را در معنی «هنر هدایت و فرمانروایی» و همچنین «اتخاذ تصمیم درست در موارد ناهمگون» دانسته‌اند و این تنها دو مورد از چندین و چند معنی شرح و بسط داده‌شده برای این موضوع است. همین چند خط توضیح، ضرورت دانستن اندکی از این حوزه را برای ما روشن می‌کند. گرچه حوزه سیاست و دانش مرتبط با آن چندان برای همه جذاب نیست اما به نظر می‌رسد دانستن کمی از آن برای همه ما لازم باشد و اگر از علاقه‌مندانش هستید که چه‌بهتر. برای این یادداشت تلاش کردیم از میان کتاب های موجود آنهایی را انتخاب کنیم که خواندنشان هم برای علاقه‌مندان و هم دانشجویان رشته‌های مرتبط مفید باشد. این کتاب‌ها درمجموع مفهوم مدنظر را به‌خوبی منتقل کرده و خواندنشان از حوصله خارج نیست. پیشنهاد ما را بپذیرید و تا انتهای یادداشت همراهمان بیایید.

پیش از این که این یادداشت را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم به عنوان یک علاقه‌مند به علوم سیاسی، کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» را هم بخوانید. این کتاب روایتی جنجالی از سیاست‌های پشت پرده آمریکا به قلم جان بولتون، سیاست‌مدار ضد ایرانی است. کتابی که به سرعت پس از انتشار در آمریکا، در ایران هم منتشر شد.

اتاقی که در آن اتفاق افتاد
زبان سیاست
زبان سیاست
دانلود کتاب
اگرچه هر هنر، حرفه و رشته‌ای زبان مخصوص به خود را دارد و در بیان مفاهیمش از کلمات نزدیک‌تر به جان و روح خود بهره می‌گیرد، این خصیصه در برخی رشته‌ها بیش از باقی موارد به چشم می‌آید. اگر از جمعی بپرسید که درک زبان کدام حوزه نیاز به اشراف بیشتری بر مطالب و اتفاقات متعدد دارد، بی‌شک «سیاست» رتبه نخست را از آن خود خواهد کرد. این درجه تا به آنجا بالا می‌رود که هر کنشی با تصور گونه‌گونی واکنش‌ها به عرصه ظهور می‌رسد. آدم سیاست که باشی تا چندین و چند مرحله جلوتر را تخمین زده‌ای و آماده‌ی واکنش هستی.

همه‌ی اینها البته نیاز به آموزش و تعلیم دارد. یکی از راه‌های آموختن در این حوزه خواندن کتاب‌های مرتبط است. کتاب «زبان سیاست» یکی از آنهاست. کتابی که برای علاقه‌مندان به این حوزه و البته دانشجویان تازه‌وارد رشته علوم سیاسی نگاشته شده است. «ایدرپین بیرد» نویسنده این کتاب سعی کرده با طبقه‌بندی سیاست در چند مرحله گام‌به‌گام برایمان از سیاست و امور مرتبط با آن بگوید. او در شش فصل مجزا به مواردی چون برداشت‌های غلط ما از این حوزه، گفتمان سیاسی و اصطلاحات و کنایه‌ها، مبارزات انتخاباتی و ملزوماتش، بیانیه‌ها و گزارش‌ها مطبوعاتی، سخنرانی‌ها و شیوه‌ی رایج سیاستمداران در پاسخ‌گویی به مجلس و مطبوعات پرداخته است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوعات سیاسی علاقه دارید، نگاهی به یادداشت «پلیس نویسنده کیست؟» بیاندازید.

پلیس نویسنده کیست؟
چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟
چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟
دانلود کتاب
دو نویسنده این کتاب به موضوع سیاست و دلایل ضعف و افول ملت‌ها با دیدی اقتصادی نگاه می‌کنند. دارن عجم اوغلو و جیمز رابینسون در این کتاب سعی کرده‌اند ریشه‌های فقر و قدرت ملت‌ها را بررسی کنند و نشان دادند که چطور اقتصاد بر سیاست اثر می‌گذارد و قدرت سیاسی را شکل می‌دهد و این قدرت سیاسی چگونه شکل خاصی از اقتصاد را دوباره شکل می‌دهد و این چرخه مدام تکرار می‌شود.

این کتاب برای مخاطبان عادی و غیر متخصص هم جذاب است. چرا که در آن نویسنده‌ها داستان‌هایی از شکل‌گیری و افول ملت‌های مختلف را بیان کرده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند که نهادهای اقتصادی مختلف در کشورها سطح رفاه مردم را تایین می‌کنند و به آن‌ها انگیزه برای تلاش و کار می‌دهند. اما همین نهادهای اقتصادی را قدرت‌های سیاسی می‌سازند. پس اینکه چه کسی قدرت اول سیاسی کشور باشد، مستقیما بر سطح انگیزه مردم برای تلاش در جهت رشد اقتصادی اثر می‌گذارد. برای مثال اگر امریکا امروز ابرقدرت اقتصادی دنیاست، به خاطر نهادهای اقتصادی پویای آن است. این نهادهای اقتصادی به همه مردم امکان سرمایه‌گذاری و مشارکت را می‌دهند و آن‌ها را تشویق می‌کنند سرمایه، استعداد و مهارت‌هایشان را به کار گیرند و برای استفاده از آن‌ها قدرت انتخاب داشته باشند. اما همانطور که گفتیم همین نهادهای اقتصادی خودشان ساخته دست یک قدرت سیاسی هستند. این قدرت‌های سیاسی هم به زعم نویسندگان این کتاب در بزنگاه‌های تاریخی شکل گرفتند. همان اعتراض‌ها و انقلاب‌های کوچک و بزرگ مردی که باعث روی کار آمدن و یا کنار گذاشته شدن قدرتی می‌شود. در واقع تصمیم مردم در همان بزنگاه‌هاست که سرنوشتشان را برای مدت‌های طولانی تعیین می‌کند. حتی همان نهادهای اقتصادی می‌توانند در آن بزنگاه‌ها عامل تعیین کننده‌ و تاثیرگذاری در شرایط سیاسی ملت‌ها باشند.

این کتاب مطالب مهم و جذابی را بیان می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوعات سیاسی و همچنین اقتصادی علاقه دارید، حتما این کتاب را بخوانید. با خواندنش دید شما و قدرت تحلیل شما از بعضی مسائل باز می‌شود و می‌توانید دقیق‌تر به موضوعات نگاه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوع فمینیسم علاقه دارید، یادداشت «فمنیسم چیست؟» را هم بخوانید:

کتاب هایی درباره فمنیسم
آچار سیاست

آچار سیاست
دانلود کتاب
سیاست از قدیم‌ها تا امروز درآمیخته با انواع نظریه‌های مختلف بوده و هست. درک این موارد برای کسانی که وارد چنین حوزه‌هایی نشده‌اند و با ابعاد مختلف آن آشنا نیستند، سخت و پیچیده است و گاه فهم آنها در کنار بالا بردن میزان اطلاعات آدمی، نوعی ترس و وحشت نیز ایجاد می‌کند. وحشت و بی‌پناهی از حجم گسترده‌ی معانی مستتر در لفافه‌های گوناگون. اگر بخواهیم سراغ این نظریه‌ها برویم و به‌تدریج به بررسی و فهم آنها بپردازیم بی‌شک نیاز به کمک و راهنما داریم. فرقی هم نمی‌کند که تنها یک علاقه‌مند به امور سیاسی و حوزه سیاست باشیم و یا دانشجوی یکی از رشته‌های مرتبط به این امر. این راهنما هرچه بیان روان‌تری داشته باشد برای ما بهتر است. بی‌شک برای درک روابطی که در زندگی با آنها مواجه می‌شویم به حداقلی از این دانش نیازمندیم.

کتاب «آچار سیاست» در همین راستا به رشته تحریر درآمده و بعدها به زبان فارسی ترجمه‌شده است. «جولین فلاندرز» نویسنده کتاب، بررسی ۱۰۰ نظریه کلیدی سیاسی را در دستور کار خویش قرار داده و در سه بخش مختلف به شرح و توضیح هرکدام از آنها پرداخته است. نویسنده برای فهم بیشتر مطالب در ابتدا با نگاهی کلی موضوع را مطرح می‌کند، در ادامه موضوعات محوری آن نظریه را شکافته و به توضیح آن می‌پردازد و درنهایت هم با ترفندهایی تلاش می‌کند مفاهیم در ذهن خواننده ماندگار شوند.


نام‌های سیاست

نام‌های سیاست
دانلود کتاب
برداشت ما از امر سیاسی برگرفته از دریافت‌های شخصی و آگاهی‌هایی است که در طی زمان کسب کرده‌ایم. تاثیر این برداشت نه‌تنها در زندگی شخصی ما که در تعاملات اجتماعی و مواجهات جمعی نیز تاثیرگذار است. سیاست به‌نوعی در بطن زندگی‌ها جریان دارد و در هر گوشه و کناری آثاری از خود به‌جای گذاشته است. همین امر سبب شده که سیاست به‌نوعی با همه‌ی جهان درآمیخته شود. دیگر نیازی نیست حتما دانشجوی رشته علوم سیاسی باشید و یا وکیل و وزیر و…. همین‌که وجود داشته باشید سیاست با شما کار دارد؛ نه‌فقط در امور صرفا سیاسی که در تمامی امور. همین است که سوال بنیادین «سیاست چیست» محور مباحث مختلفی در رشته‌های گوناگون علوم نظری و فلسفه و… شده است.

کتاب «نام‌های سیاست» مجموعه نوشتارها و مقالاتی از متفکران جهان، اندیشمندان علوم سیاسی و فیلسوفان معاصر همچون «میشل فوکو»، «ژاک رانسیر»، «جودیت باتلر»، «لویی آلتوسر»، «کلود لوفور»، «آنتونی نگری»، «جورجو آگامبن» و «هانا آرنت» است. این نوشته‌ها پیرامون «چیستی سیاست» پیش رفته‌اند. مراد فرهادپور با همکاری بارانه عمادیان و آرش ویسی دست به گردآوری و ترجمه این مجلد زده‌اند. نوشتار گردآوری‌شده در چهار بخش «آغازهای مفهومی»، «پیچ‌وخم‌ها»، «مواجهات» و «سیاست و تعصب» تقسیم‌بندی شده‌ است.


آینده علوم سیاسی

آینده علوم سیاسی
دانلود کتاب
«گری کینگ»، «کای لهمان اشلوزمن» و «نورمن نای» تدوین‌کنندگان این کتاب ایده‌ی بکر خود در گردآوری نظریات مختلف پیرامون چنین موضوعی را در قالب کتاب «آینده علوم سیاسی» محقق ساخته‌اند. کنار هم گذاشتن صد موضوع جذاب که هرکدام به‌تنهایی قابلیت ارائه دارند، این کتاب را شکل داده است. موضوعاتی که هرکدام موضوع مباحثه میان اندیشمندان مختلف هستند و یا در سمینارها و کنفرانس‌های مختلف به آنها پرداخته می‌شود. نویسندگان این کتاب از حوزه‌های متنوع رشته علوم سیاسی هستند. در این کتاب مباحثی چون «سیاست‌مداران هم آدم‌اند»، «طبقه‌بندی پویا و بافت قدرت»، «سرسختی دردسرساز بی‌عدالتی»، «حیوان سیاسی، موجودی تک افتاده در جزیره‌ای دورافتاده نیست»، «چه کسی جنگ می‌خواهد»، «شهروند دموکراتیک، اهداف ملی‌گرایانه»، «ریشه انتخاب‌های سیاسی کجاست»، «بررسی نابرابری سیاسی»، «تاثیر مشارکت نابرابر بر نتایج سیاسی»، «سرزمین جنایی پول و سیاست»، «شکاف جهانی‌سازی»، «زمان و اقدام در قرن بیست‌ویکم»، «قانون یا سیاست» و «تولد ناگهانی نهادهای وابسته» مطرح‌شده است. تنوع مطالب و گستردگی حوزه تخصصی نویسندگان سبب شده تا مقالات گاه اندیشه‌هایی متقابل با یکدیگر را بیان کنند. هر مقاله دیدگاهی خاص را مطرح می‌کند و موجز بودن یادداشت‌ها را می‌توان از نکات مثبت این کتاب برشمرد. خواندن این کتاب نوعی آگاهی متفاوت به خواننده می‌دهد چراکه ارتباط موجود در کنه موضوعات مختلف را برای او روشن و واضح می‌کند.


فرهنگ خاص علوم سیاسی

فرهنگ خاص علوم سیاسی
دانلود کتاب
فکر می‌کنم این ویژگی مشترک بیشتر ما باشد که از بچگی هر کلمه‌ی «ایسم» داری برایمان سخت و ثقیل و مال آدم‌بزرگ‌ها بوده است. شاید به این دلیل که بیشتر در مباحثاتی که رنگ‌وبوی عقیده، مذهب، مکتب و یا آیین و گرایش را می‌داد، شنیده می‌شد. یک‌جوری بود که حتی کمی بزرگ‌تر هم که شدیم اگر میان حرف‌های کسی یک «ایسم» می‌شنیدیم، دست‌وپایمان را گم می‌کردیم و انگار که ناگهان وارد مکالمه‌ای گنگ شده باشیم، زبانمان بند می‌آمد. اینها همه متعلق به زمان‌های نادانی ما بود! شاید بد نباشد وارد گود شویم و شروع کنیم به یادگرفتن معانی این کلمات. اگر شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که «حالا وقتش است»، آستین‌هایتان را بالا بزنید و از کتاب‌های آسان‌تر شروع کنید.

کتاب «فرهنگ خاص علوم سیاسی؛ کلیه‌ی اصطلاحاتی که به ایسم ختم می‌شوند» دانشنامه‌ای در همین زمینه است. این کتاب که نوشته‌ی حسین علیزاده است و صادق زیباکلام برای آن مقدمه‌ای نوشته از ادبیات سیاسی و کلماتی که به پسوند «ایسم» ختم می‌شوند، سخن گفته است. به شرح معانی و مفاهیم این کلمات پرداخته و از منظری دیگر حتی شباهت‌ها و تفاوت‌های موجود را نیز بررسی کرده است. تلاش مولف در ساده‌گویی و بهره‌گیری از نثر روان و شیوا باعث شده تا شرح ماجرا برای خواننده قابل‌هضم باشد.


پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «از زنان سیبیلو تا مردان بی‌ریش؛ گشتی در کتاب‌های تاریخ معاصر ایران» را هم نگاهی بیندازید.

فرهنگ اصطلاحات و مکتب‌های سیاسی

فرهنگ اصطلاحات و مکاتب سیاسی
دانلود کتاب
همه ما بر روی این موضوع که حوزه‌های مختلف، کلمات و واژگان خاص خود را دارند توافق داریم. درک هر رشته و فهم موضوعاتی که در آن حوزه بیان می‌‌‌شود همگی منوط به تسلط نسبی بر معنا و مفهوم این کلمات و اصطلاحات است. این اتفاق در حوزه‌های تخصصی بیشتر نمود دارد. سیاست گرچه حوزه‌ای تخصصی است اما نسبتی از آن میان زندگی‌های روزمره علاقه‌مندانش در جریان است. همین علاقه‌مندی افراد را به سمت کسب اطلاعاتی در این زمینه می‌کشاند. این اتفاق سبب شده تا وجود یک فرهنگ اصطلاحات احساس شود. کتاب «فرهنگ اصطلاحات و مکتب‌های سیاسی» از گزینه‌هایی است برای خرید اینترنتی کتاب در شیراز می توانید به وب سایت لیبرو مراجعه کنید که در این باب می‌توان معرفی کرد. یکی از ویژگی‌های خاص این فرهنگ ارائه اطلاعاتی در مورد فیلسوفان و نظریه‌پردازان در کنار توضیح معانی اصطلاحات است. این کتاب درواقع مجموعه‌ای کامل از اطلاعاتی پیرامون اصطلاحات سیاسی، پیمان‌ها، معاهدات تاریخی، مکتب‌ها، فلاسفه و نظریه‌پردازان اهل سیاست است. «فرهنگ علوم سیاسی آکسفورد» الگوی اصلی در تهیه این کتاب در قسمت انتخاب عناوین و مدخل‌ها بوده چراکه این فرهنگ در حال حاضر از مهم‌ترین مراجع موجود است. البته در ادامه و در شرح و بسط معانی و مفاهیم از منابع روز استفاده‌شده است. ترجمه و تالیف این کتاب را پرویز بابایی برعهده‌گرفته است.


در وبلاگ طاقچه سعی می‌کنیم برای شروع مطالعه درباره موضوع‌های مختلف کتاب‌هایی معروفی کنیم. بعضی از این

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

 کتاب‌ها، چنان قدرتی دارند که به یک آن، ما را از جایمان، در یک پروژه‌ی سخت کاری یا روابط اجتماعی فرسایشی، جدا کنند و به سرزمینی ببرند که نوید آرامش یا هیجان می‌دهد. از فراز و نشیب‌های مطمئن داستان‌های کلاسیک انگلیسی مثل غرور و تعصب گرفته، تا وحشت رخنه کرده در راهروهای وزارت عشق در رمان ۱۹۸۴. سوال اینجاست که اگر تا به حال سراغ کتاب‌ها نرفته‌ایم یا دل نداده‌ایم به غرق شدن در جریانشان، باید از کجا شروع کنیم؟ شاید اولین کاری که باید انجام دهیم، پیدا کردن یک لیست راهنما از کتاب‌هایی است که آن‌قدر تاثیرگذار بوده‌اند که همیشه در لیست بهترین‌های مردم در سراسر تاریخ ادبیات قرار گرفته‌اند و باید آن‌ها را خواند. در این یادداشت وبلاگ طاقچه، ۴۰ کتابی را به شما معرفی می‌کنیم که حتما باید پیش از مرگ خواند. این کتاب‌ها به انتخاب سایت ایندیپندنت هستند. اصل یادداشت را در این لینک می‌توانید بخوانید.

کتاب‌های معرفی شده در این فهرست، غیر ایرانی هستند. پیشنهاد ما برای کتابهای ایرانی که باید خواند ، این است که از پرفروش‌ترین رمان‌ها و داستان‌ها شروع کنید. لطفا یادداشت «معرفی رمان های ایرانی پرفروش طاقچه» را بخوانید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر از کتاب‌های معرفی شده در این فهرست، نتوانستید کتاب مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، نگاهی به یادداشت‌های زیر بیاندازید:

معرفی ۵ رمان روانشناسی معرفی ۷ رمان فلسفی معرفی رمان‌های جدید سال ۹۹ طاقچه معرفی کتاب‌هایی که جوانان باید بخوانند
کتاب هایی که جوانان باید بخوانند
قصه‌ی «صد سال تنهایی» (گابریل گارسیا مارکز)
صد سال تنهایی
دانلود کتاب
داستان جادویی و پر رمز و راز شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا ور دل روستایی اعجاب‌انگیز به نام ماکوندو، در حالی روایت می‌شود که اتفاقات و شخصیت‌های آن به قدری واقعی و قابل لمسند که وقتی کسی ناپدید می‌شود یا پرواز می‌کند و به آسمان می‌رود، همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چرا باید صد سال تنهایی را خواند؟» را هم بخوانید. در این یادداشت این اثر مهم مارکز را بررسی کردیم.

همچنین می‌توانید ویدیو زیر را ببینید. در این ویدیو کتاب صد سال تنهایی را معرفی کردیم:


برای دانلود نسخه صوتی این کتاب هم با صدای گرم و دلنشین مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، می‌توانید وارد صفحه معرفی کتاب صوتی صد سال تنهایی شوید:

معرفی کتاب صوتی صد سال تنهایی
راهی برای «کشتن مرغ مینا» (هارپر لی)
کشتن مرغ مینا
دانلود کتاب
اتیکاس فینچ، وکیلی سفید پوست است که به خاطر تعهد کاری و قلب رئوفی که دارد، در برابر جامعه‌ی خود می‌ایستد و وکالت مردی سیاه پوست را به عهده می‌گیرد که به ناحق، متهم شده است. در این مسیر، مردم شهر با او همراه نمی‌شوند. او، در کنار معصومیت می‌ایستد. معصومیتی که نماد آن در این کتاب، مرغ مقلد است و کشتن آن، گناهی بزرگ.

در معیت آقای دارسی با «غرور و تعصب» (جین آستن)
غرور و تعصب
دانلود کتاب
یکی از کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند ، غرور و تعصب است. کتابی درباره ماجرای دختر سرکش و جذاب و در عین حال عجیب و غریب خانواده‌ی بنت، که بر خلاف عرف آن روز جامعه و تلاش بی حد و حصر مادرش، پی پیدا کردن همسری برای خود نیست و همین، او را درگیر عشق پر فراز و نشیب آقای دارسی می‌کند که مردی است به ظاهر خودپسند، مغرور و بدون شک متمول.

دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب
پیش چشم برادر بزرگ در «۱۹۸۴»(جرج اورول)
۱۹۸۴
دانلود کتاب
۱۹۸۴ تقریبا پای ثابت همه لیست‌های پیشنهادی برای خواندن کتاب است. این‌بار هم در لیست ۴۰ کتابی که پیش از مرگ باید خواند قرار گرفته است. جهان به کلی تغییر کرده و به فضایی امنیتی و ترسناک تبدیل شده است. ارزش‌های سفت و سخت و البته مجازات‌های سفت و سخت. دیگر نه تنها مخالفت علنی با برادر بزرگ جرم محسوب می‌شود، که حتی فکر مخالفت هم با مجازات سنگینی همراه است. پلیس ذهن همه جا را زیر نظر دارد و حتی عشق را به عنوان عنصری مبتذل، برنمی‌تابد.

دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴
«گتسبی بزرگ» کیست؟ (اسکات فیتز جرالد)
گتسبی بزرگ خرید اینترنتی کتاب با تخفیف ویژه بهترین کتاب ها را خرید نمایید
دانلود کتاب
گتسبی بزرگ، به خاطر مهمانی‌های عظیم و باشکوهی معروف است که هر یکشنبه در خانه‌اش برگزار می‌کند. او که معلوم نیست از چه طریقی صاحب این حجم از ثروت شده، امیدوار است تا در یکی از این مهمانی‌ها، به طور اتفاقی، معشوقه‌ی سالیانش را ببیند که حالا همسر مردی دیگر است.

دانلود کتاب صوتی گتسبی بزرگ
پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب‌هایی که فیلم شدند» را هم بخوانید و قسمتی‌هایی از فیلم‌های سینمایی اقتباسی را هم ببینید. 

کتاب‌هایی که فیلم شدند
معرفی کتاب‌هایی که فیلم شدند 
آقای «دراکولا» (برام استوکر)
دراکولا
دانلود کتاب
ماجرای مرد متمولی که در قلعه‌ای ترسناک زندگی می‌کند و گفته می‌شود خون انسان‌ها را می مکد و از آن تغذیه می‌کند.


خانم معلمی به نام «جین ایر» (شارلوت برونته)
جین ایر
دانلود کتاب
دختری فقیر و تنها که تحت آموزش‌های سختگیرانه در مدرسه‌ای شبانه روزی بزرگ شده، حالا در خانه‌ی مردی متمول، معلم سرخانه می‌شود. او که عاشق مرد است، متوجه می‌شود که او، پیش از این همسری داشته که حالا دیوانه شده و در طبق‌ی بالای عمارت، زندگی می‌کند. اما این تازه آغاز ماجرا است.

رسیدن به «آرزوهای بزرگ»(چارلز دیکنز)
آرزوهای بزرگ
دانلود کتاب
پسرکی فقیر به نام پیپ، به خاطر عشق پر سوز و گدازی که به دختر خوانده‌ی صاحب کارش، خانم هاویشام، پیدا کرده، سرشار از آرزوهای بزرگی می‌شود که او را به پایتخت و یادگیری آداب اشراف می‌کشاند. او فکر می‌کند که اگر زندگی ثروتمندان را تمام و کمال بیاموزد، استلا، به عشق او پاسخ خواهد گفت. اما ماجرا به این سادگی نیست. این داستان، بخش زیادی از مسائل اجتماعی جامعه‌ی انگلستان را در قالب ماجراهای خود، بازمی‌نمایاند.

بر «بلندی‌های بادگیر»(امیلی برونته)

بلندی‌های بادگیر
دانلود کتاب
هیث کلیف، درگیر عشقی آتشین به دختری به نام کتی می‌شود. اما از آنجایی که یک کولی‌زاده است، نمی‌تواند به او برسد. پس از مرگ کتیف هیث کلیف در پی انتقامی سخت برمی‌آید.

قتل رازآلود «ربکا»(دافنه دوموریه)
ربه‌کا
دانلود کتاب
آقای ماکسیمیلیان دووینتر، مردی است متمول و متشخص که به تازگی ازدواج کرده و زندگی معقولی دارد. اما در گذشته نزدیکش، زنی زیبا و باهوش، به طرزی مشکوک توسط او کشته و جسدش همراه با قایقی در دریا غرق می‌شود. پرده برداشتن از این راز توسط همسر دوم، او را وارد ماجرایی هولناک می‌کند. ربه‌کا داستانی ترسناک است که در هر فهرستی جرو کتابهایی ک باید خواند جای گرفته است.

«آیا آندروئیدهاخواب گوسفندهای الکترونیکی را می‌بینند؟» (فیلیپ کی دیک)
ایا آندروئیدها خواب گوسفندهای الکترونیکی را می‌ینند؟
دانلود کتاب
پس از آخرین جنگ جهانی، تعدادی از افرادی که زنده مانده‌اند، به سایر سیاره‌ها فرار کرده‌اند و حالا درگیر بسیاری سوالات فلسفی و اخلاقی هستند. آن‌ها با شک و تردید، به بازنگری هویتشان می‌پردازند.

همراه با «چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی» (رولد دال)
چارلی و کارخانه شکلات سازی
دانلود کتاب
چارلی فقیر و کوچک که به همراه خانواده‌ی پرجمعیت و مهربانش در لندن زندگی می‌کند. او، یک روز، برنده‌ی یک بلیط طلایی در بسته‌ای شکلات می‌شود که از طریق آن می‌تواند شانس خود را برای تبدیل شدن به وارث کارخانه‌ی شکلات‌سازی، امتحان کند. او به همراه ۵ بچه‌ی دیگر، به کارخانه می‌رود و در جریان آزمونی سخت قرار می‌گیرد.

 همه چیز از هم می‌پاشد (چینوآ چه به)
همه چیز از هم می‌پاشد
دانلود کتاب
شاید همه ما درباره کشورهای آمریکایی و اروپایی چیزی خوانده باشیم و یا حتی فیلمی دیده باشیم. اما درباره کشورهای آفریقایی احتمالا کمتر می‌دانیم. کمتر کتابی از ادبیات آفریقا به چنین شهرتی رسیده است. در بسیاری از فهرست‌های پیشنهادی کتاب، نام «همه چیز فرو می‌پاشد» در بین کتاب هایی که ارزش خواندن دارند، آمده است.

داستان درباره اکنکوو، رئیس قبیله‌ای در یک روستای آفریقایی است. ماجرای روابط او با فرزندانش، سایر افراد قبیله و فرزندانش درون‌مایه این کتاب است. حقوق زنان و کودکان، باورهای خرافی، جادو و جادوگری و جنگ‌های قبیله‌ای در آفریقا، به خوبی در این کتاب گفته شده است. همچنین این کتاب پر است از حکایت‌ها و ضرب‌المثل‌های آفریقایی. همه این‌ها در کنار هم باعث می‌شوند این کتاب گزینه خوبی برای آشنایی بیشتر با کشورهای آفریقایی باشد.

ساختن هیولای «فرانکشتاین»(مری شلی)
فرانکنشتاین
دانلود کتاب
دانشمندی کنجکاو به نام فرانکشتاین، با سر هم کردن اعضای بدن مردگان و اتصال جریان الکتریسیته به آن، موجودی غول‌آسا شبیه به انسان می‌سازد که هیچ‌کس حتی خود او، از پس کنترلش برنمی‌آید.


کرامول در «تالار گرگ» (هیلاری منتل)
تالار گرگ
دانلود کتاب
پسر بچه‌ای که قربانی خشونت‌های وحشتناک پدر است، حالا در بزرگسالی به سلطنت رسیده و ما از طریق شرح زندگی او، به انگلستان در دوران حکومت هنری هشتم می‌رویم. این کتاب در سال ۲۰۰۹، برنده‌ی جایزه‌ی بوکرمن شد.

«خواب گران» آقای کارآگاه (ریموند چندلر)
فیلیپ مارلو، کارآگاهی است که توسط مردی استخدام می‌شود تا پرونده‌ی یک اخاذی را حل و فصل کند. او اما کم کم سر از ماجرایی درمی‌آورد که بسیار عظیم‌تر از یک اخاذی ساده است.

 تنبیه بزرگ «پرتقال کوکی» (آنتونی برجس)
یک پرتقال کوکی
دانلود کتاب
پسر جوانی که به همراه دوستانش به ایجاد مزاحمت و شکنجه‌ی مردم در مکان‌های عمومی می‌پرداخته، حالا دستگیر شده و قرار است شیوه‌ی تنبیهی جدیدی را روی او پیاده کنند. آن هم این که برای ساعت‌های متوالی، چشم‌هایش را رو به صحنه‌های فجیع جنایت‌های انسانی مختلف، باز نگه دارند تا او تمام مدت شاهد باشد.

تس دوربرویل (توماس هاردی)
تس دوبرویل
دانلود کتاب
تس ماجرای دختری زیبا و معصوم است که از شهر کوچکشان به شهری بزرگتر می‌رود تا خانواده واقعیش را ببیند. اما در آنجا مردی به نام الک به او تجاوز می‌کند و تس به خاطر این اتفاق باردار می‌شود. اما فرزند تس پس از چند هفته بعد از تولد، می‌میرد. تس دوباره به زندگی گذشته باز می‌گردد و در آنجا با کلر آشنا می‌شود.

 آرزوی تبدیل شدن به «ناطور دشت» (جی. دی. سالینجر)
ناطوردشت
دانلود کتاب
هولدن کالفیلد، پسر نوجوانی است سرکش و عاصی که دیگر تاب تحمل زندگی‌ای که خانواده‌ی متمولش برای او ساخته‌اند را ندارد. بزرگ‌ترین آرزوی او این است که دست معشوقه‌ی دورش را بگیرد و ببرد به جایی که کسی آن‌ها را نشناسد تا بتواند آنجا، ناطور دشت شود.

تبصره ۲۲ (جوزف هلر)
تبصره ۲۲
دانلود کتاب
تبصره ۲۲ رمانی به سبک کمدی سیاه است. ماجراهای این داستان در سال‌های جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. تبصره ۲۲ اصطلاحی در زبان انگلیسی است که به موقعیت‌هایی گفته می‌شود که در آن باخت قطعی است. زمانی که فرد در شرایطی قرار می‌گیرد که گریزی از آن ندارد.

 «محاکمه»‌ی بی‌پایان (فرانتس کافکا)
محاکمه
دانلود کتاب
احتمالا نام محاکمه فرانتس کافکا را بارها شنیده‌اید. کتابی که باید پیش از مرگ خواند. مردی ناگهان به جرمی نامعلوم دستگیر می‌شود و بی این که بفهمیم واقعا ماجرا چیست، تا انتهای کتاب به دفاع از خود و توضیح ماجرا می‌پردازد. کافکا، این کتاب را هرگز به پایان نرسانده است.

پیشنهاد  می‌کنیم یادداشت « ۱۰۰ رمان برتر جهان به انتخاب مجله تایم» را هم بخوانید.

در جزیره‌ی «سالار مگس‌ها» (ویلیام گلدینگ)
سالار مگس‌ها
دانلود کتاب
هواپیمایی حامل چندین کودک، سقوط می‌کند و آن‌ها در جزیره‌ای تنها می‌شوند و باید اداره‌ی امور خود را به دست بگیرند. آن‌ها به مرور می‌بینند که چطور تمامی مفاهیم انسانی، از خوبی‌ها گرفته تا رذیلت ها، در جامعه‌ی کوچکشان بازتولید می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌های پرفروش طاقچه در سال ۱۳۹۸» را هم بخوانید.

پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سال ۹۸
معرفی کتاب‌های پرفروش طاقچه در سال ۹۸

روسیه از نگاه «آنا کارنینا»(لئو تولستوی)
اختلافی خانوادگی، آنا کارنینا را از سن پترزبورگ به مسکو می‌کشاند و همین بهانه‌ای می‌شود برای مو به مو نشان دادن وضعیت فرهنگی و اجتماعی روسیه در آن سال‌ها. رمانی با درون مایه‌ی عاشقانه با دو شخصیت اصلی به نام‌های آنا کارنینا و لوین و دو قصه‌ی مجزا.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به این کتاب علاقه دارید، یادداشت « چرا باید آنا کارنینا را بخوانیم؟» را هم بخوانید. 

در «بازار خودفروشی» (ویلیام تکری)
در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «بازار خودفروشی داستان مردم عادی است نه داستان قهرمانی‌ها و رشادت‌ها و بزرگواری‌ها. بازار خودفروشی شرح دردها و شادی‌ها و پاداش‌ها و کیفرهایی است که طبقات گوناگون به همان حالت طبیعی و با همان بداهتی جذب آن‌ها می‌شوند که از آتش شعله به بالا می‌رود.»

بچه‌های نیمه شب
ماجرای «بچه‌های نیمه شب» در زمانی رخ می‌دهد که هندوستان به تازگی استقلالش را به دست آورده است. این رمان با سبک رئالیسم جادویی و به گونه‌ای تمثیلی تاریخ هندوستان در این برهه را برای همیشه ثبت کرده است.

زندگی پر پیچ و خم «لولیتا»(ولادیمیر ناباکوف)
مردی که عشق کودکی خود را از دست داده، حالا عاشق دختری بسیار کم سن و سال به نام لولیتا می‌شود. این در حالی است که مادر دخترک، عاشق مرد است و همین، ماجرا را از آنچه به نظر می‌رسد، پیچیده‌تر می‌کند.

تلخی مهاجرت در «امریکانا» (چیماماندا نگزی ادیشی)
امریکانا ماجرای دو نوجوان است که در حالی عاشق یکدیگر می‌شوند که کشورشان نیجریه، تحت حکومت یک دیکتاتوری رعب‌انگیز است. یکی از آن‌ها به دنبال زندگی بهتر، به آمریکا مهاجرت می‌کند. غافل از این که نژاد او، همیشه همراهش خواهد بود.

مزرعه سرد آرامش‌بخش( استلا گیبونز)
مزرعه سرد آرامش‌بخش رمانی طنز است که از خواندنش لذتی غیرقابل تصور نصیبمان می‌شود. شخصیت اصلی این داستان زنی به نام فلورا است که بیش از ظاهرسازی و فریب به بهداشت اولیه علاقه دارد.

ماجرای «دلبند» (تونی مورسیون)
داستان، در تب و تاب برده‌های آفریقایی می‌گذرد که در این مسیر سخت، جان خود را از دست می‌دهند. قصه‌ی زنی که فرزند خود را می‌کشد تا مانند خود او برده نشود.

طبقه و «بار دیگر برایدزهد» (آرتور اِوِلین سنت جان وو)
ماجرای ملاقات، چالش‌ها و دیالوگ طولانی دو دانشجو در آکسفورد ۱۹۲۰. یکی از طبقه‌ی متوسط و دیگری، از طبقه‌ی متمول.

میدل مارچ (جورج الیوت)
یکی از کتاب هایی که باید خواند داستان میدل مارچ است. این رمان داستان زندگی مردم شهری کوچک در انگلستان قرن نوزدهم است. رمانی به سبک کارهای جسن آستین. اما مشهور شدن رمان مدیون ماجرایی عجیب است. کسی این رمان را به نام خود منتشر کرد و پس از آن جورج الیوت با این کار مقابله کرد.

جست و جو در زندگی نویسنده در «حباب شیشه»(سیلویا پلات)
تنها رمان سیلویا پلات، شاعر آمریکایی، شباهت عجیبی به زندگی خود او دارد. آن قدری که می‌توان آن را به نوعی یک خودزندگی نامه دانست. در این کتاب، تقریبا فقط نام اشخاص و مکان‌ها تغییر کرده است.

تل ماسه (فرانک هربرت)
تل ماسه داستانی تخیلی است که در آن وارد سیاره‌ای کاملا بیابانی آکاریس می‌شوید. فرانک هربرت داستانی حماسی از قبایل فئودالی در این سیاره با جزئیات فراوان نوشته است.

گشت و گذار با «یوزپلنگ» ( جوزپه تومازی دی لامپه دوزا)
این رمان، یکی از پرخواننده‌ترین داستان‌ها و کتاب هایی که باید خواند است که به اتفاقات بعد از جنگ جهانی و به تحول و افول خاندان‌های اشرافی و فئودالی در شهر سیسیل ایتالیا می‌پردازد. نویسنده، خودش بازمانده‌ی یکی از این خانواده‌های باشکوه است.

خاطرات سری آدریان مول (سو تاون سند)
این کتاب به شیوه خاطره نویسی برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. کتابی با درون‌مایه طنز که نه برای نوجوانان، که برای هر کسی می‌تواند جذاب باشد.

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

سختی کلمه کلیدی در سئو
دشواری کلمات کلیدی چیست؟
دشواری کلمات کلیدی (همچنین به عنوان "دشواری SEO" یا "رقابت کلمات کلیدی" شناخته می شود) فرآیند ارزیابی دشوار بودن رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک Google برای یک اصطلاح خاص است. دشواری یک کلمه کلیدی بر اساس عوامل مختلفی از جمله اعتبار دامنه ، صفحه صفحه و کیفیت محتوا است.

چرا دشواری کلمات کلیدی مهم است؟
به طور خلاصه: این یک بخش فوق العاده مهم از روند تحقیق کلمات کلیدی است. همراه با حجم جستجوی ماهانه و سایر عوامل ، مشکل کلمات کلیدی به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی را برای سئو انتخاب کنید.

تنها مسئله این است که هر ابزاری دشواری کلمه کلیدی را متفاوت اندازه می گیرد.

در حقیقت ، تجزیه و تحلیل اخیر ما از ابزارهای محبوب کلمات کلیدی نشان داد که نمره دشواری آنها در همه جا وجود دارد… حتی برای همان کلمه کلیدی دقیق.

SECockpit و Ahrefs نمره دشواری کلمات کلیدی کمی دارند. KeywordTool.io و SEMrush دارای امتیازات دشواری کلمات کلیدی بالایی هستند
بنابراین اگر می خواهید درک کنید که درجه بندی برای یک کلمه کلیدی دشوار است ، پس باید عمیق تر از اعدادی باشید که ابزارها بیرون می کشند.

با استفاده از این ، در اینجا چگونگی دشواری کلمه کلیدی REAL در یک اصطلاح آمده است:

مرحله شماره 1: MozBar را نصب کنید
یک نوار ابزار مرورگر رایگان وجود دارد که ارزیابی دشواری کلمات کلیدی را سریعتر و آسان تر می کند: MozBar.

نحوه نصب و راه اندازی آن به شرح زیر است:

به این صفحه بروید. و روی دکمه بزرگ زرد کلیک کنید:

Moz SEO نوار ابزار
و MozBar را روی مرورگر Chrome خود نصب کنید.

اکنون ، هر زمان که در Google جستجو می کنید ، باید اطلاعات MozBar را در SERP ببینید:

جستجوی گوگل با Moz PA
اکنون که MozBar را راه اندازی کرده اید ، زمان آن فرا رسیده است که رقابت را بر اساس عوامل مختلف انجام دهید.

مرحله شماره 2: به صفحه اقتدار نگاه کنید
یک جمله قدیمی SEO وجود دارد که می گوید: "Google سایت ها را رتبه بندی نمی کند ... صفحات را رتبه بندی می کند و برای افزایش بازدید سایت اقدام می کند."

اگرچه اقتدار دامنه سایت و حضور نام تجاری آن نقش مهمی دارد ، اما عامل شماره 1 توانایی رتبه بندی یک صفحه در Google اقتدار آن صفحه است.

بنابراین واقعیت زیادی در مورد این گفته قدیمی وجود دارد.

بهترین سنجش میزان اعتبار یک صفحه ، Moz's Page Authority است.

(شما می توانید با مشاهده شماره "PA" در MozBar SERP Overlay به راحتی صفحه Authority را بررسی کنید :)

جستجوی گوگل با Moz PA
خوب است که یک SERP در صفحه اول چند نتیجه با PA بالا داشته باشد. این مورد در مورد بیشتر کلمات کلیدی متوسط ​​یا زیاد وجود دارد.

نکته مهم این است که مراقب صفحات با PA کم باشید. این صفحات برای رد شدن توسط صفحه جدید و بسیار عالی بهینه شده شما رسیده اند. اگر موارد بسیاری از این موارد را مشاهده کردید ، در نظر بگیرید که به آن کلمه کلیدی خاص چراغ سبز بدهید.

مرحله شماره 3: مرجع دامنه ها را بررسی کنید
گوگل در هسته اصلی خود موتور جمع آوری آرا است.

هرچه یک صفحه "رأی" بیشتری (به صورت بک لینک) کسب کند ، بالاتر از آن درجه بندی می شود.

(فکر کنید پیوندها دیگر اهمیتی ندارند؟ مطالعه تحقیق در مورد عوامل رتبه بندی ما نشان داد که تعداد دامنه های ارجاع بیش از هر عامل دیگری با رتبه های بالاتر ارتباط دارد).

این بدان معناست که تعداد دامنه های ارجاع شده یک معیار است که 100٪ ارزش بررسی دارد.

از آنجا که چندین ابزار تجزیه و تحلیل پیوند وجود دارد ، داده های متناقضی در مورد تعداد پیوندهای یک صفحه به آن وجود ندارد.

بنابراین شما دو گزینه دارید: می توانید از MozBar استفاده کنید. یا می توانید از Ahrefs استفاده کنید.

به طور کلی ، شاخص پیوند Moz به اندازه Ahrefs نیست. اما MozBar یک روش مناسب برای ارزیابی دشواری کلی کلمه کلیدی مورد نظر شما است زیرا داده ها را از سمت راست در SERP به شما نشان می دهد.

در اینجا نحوه استفاده از هر دو مورد آورده شده است:

اگر حساب کاربری حرفه ای دارید می توانید تعداد دامنه های ارجاع شده را از MozBar مشاهده کنید:

جستجوی Google با Moz - پیوندها
همچنین می توانید از ابزاری مانند Ahrefs برای دیدن تعداد دامنه های مراجعه کننده به یک صفحه خاص استفاده کنید.

فقط یک URL از صفحه اول Google بگیرید

جستجوی Google - URL
… و آن را به Ahrefs بزنید.

و این ابزار تعداد دامنه های ارجاع دهنده پیوند دهنده به آن صفحه را به شما نشان می دهد:

Ahrefs - میزبانی وردپرس
این فرایند بیشتر از استفاده از نوار ابزار Moz’s طول می کشد. اما نکته مثبت این است که داده های Ahrefs بسیار دقیق تر هستند.

مرحله شماره 4: به Domain Authority نگاه کنید
نیازی نیست به شما بگویم که Google عاشق رتبه بندی صفحات از سایت های مهم مانند (ویکی پدیا و آمازون) است.

مطمئناً ، برخی از صفحات این سایت ها از نظر صفحه و کیفیت محتوای آنها رتبه بندی می شوند.

اما اکثر صفحات در سایت های معتبر از این واقعیت ساده که در یک دامنه معتبر قرار دارند ، بسیار بزرگ هستند.

این بدان معناست که - هنگامی که شما رقابت کلمات کلیدی  بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو را ارزیابی می کنید - همچنین می خواهید به سایتهایی که با آنها رقابت می کنید نگاهی بیندازید (نه فقط صفحات). 

خوشبختانه ، MozBar Domain Authority را در پوشش SERP نمایش می دهد:

جستجوی Google با Moz - DA
به طور کلی ، نتایج با PA و DA بالا بسیار رقابتی هستند.

همانطور که انتظار دارید ، می خواهید 10 نتیجه برتر با PA و DA کم را ببینید. اینها کلمات کلیدی هستند که به راحتی می توانید برای آنها رتبه بندی کنید.

به عبارت دیگر ، اقتدار یک صفحه مهمترین است ... اما شما همچنین می خواهید DA را در نظر بگیرید.

نکته حرفه ای: مراقب مارک های بزرگ باشید

سیگنال های تجاری بخشی کم ارزش از کشف کلمه کلیدی هستند

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

کتابخوانی از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم واجد آن باشیم، اما اکثر ما وقت و حوصله کافی را به خواندن کتاب اختصاص نمیدهیم. سعی کرده ایم با کمی مطالعه و جستجو، برخی از مهمترین نکات در مورد کتابخوانی را گردآوری کنیم.

قبل از هر چیز باید ببینیم  چه عواملی مانع مطالعه ما میشوند  تا در مورد رفع آنها فکر کنیم:

  احساس میکنیم سرعت خواندن ما بسیار کند است و پیشرفت خوبی نداریم.

  مطالعه کتابها را آغاز میکنیم اما آنها را به پایان نمیبریم.

  در زمان مطالعه کردن، نمیتوانیم به شکل کامل و مناسب، تمرکز داشته باشیم.

  کتابخوانی برای ما خسته کننده است.

  حوصله متن های طولانی را نداریم.

  کتابخوانی و مطالعه در کوتاه مدت برای بسیاری از ما، لذت ایجاد نمیکند.

  بسیاری از کتابهایی که میخوانیم به «توصیه» یا «تحمیل» دیگران تعیین شده است.

  خواندن یک کتاب به تنهایی (و بدون مشارکت دیگران) کاری است که حوصله بسیار میخواهد که از حد توان بسیاری از ما خارج است.

  در لحظاتی که تصمیم به مطالعه و کتابخوانی میگیریم، کتاب مناسبی در اختیار ما یا در ذهن ما وجود ندارد.

در مورد هر یک از این نکات، موارد زیر را در نظر بگیرید:

توانایی تندخوانی همیشه یک مزیت محسوب نمی‌شود ارسال کتاب خوب به تمام کشور
کلاسهای تندخوانی در سراسر جهان، به شرکت کنندگان خود این وعده را میدهند که میتوانند سریع تر و ارسال رایگان کتاب و بهتر بخوانند. این حرف تا حد زیادی درست است. ارسال رایگان کتاب شیراز ما چشم های خود را به شیوه درست روی متن حرکت نمیدهیم. گاه یک جمله یا پاراگراف را چند بار میخوانیم و …

اما در کنار رفع این ایرادها، واقعیت این است که یادگیری تکنیکهای تندتر خواندن الزاماً مزیتی ایجاد نمیکند. شاید برای خواندن رمان یا روزنامه ها، تندخوانی مفید باشد، اما در مورد کتابهای آموزشی چنین نیست. بسیاری از کتابها را باید مثل آب، جرعه جرعه نوشید تا اثر آن مشخص و محسوس باشد.

ضمن اینکه یادگیری، اساساً برقراری ارتباط بین آموخته های جدید و دانسته های قبلی است و کسی که شتابزده کتاب میخواند، ممکن است کتاب را به شکل کامل بخواند و بفهمد، اما الزاماً کتاب را یاد نمیگیرد.

[ درس مرتبط: مهارت یادگیری ]

کتابخوانیهمیشه لازم نیست خواندن کتابی را که آغاز کرده اید به پایان ببرید
کمال گرا نباشید. ممکن است چند کتاب را ببینید و بگیرید و بخوانید و در نیمه راه رها کنید. ایراد از شما نیست. بلکه شاید کتاب مناسب و جذاب را پیدا نکرده اید. مطمئن باشید پس از مدتی که سلیقه کتابخوانی خود را بهتر بشناسید، این نوع کتابهای نصفه و نیمه، سهم کمتری را به خود اختصاص خواهند داد.

کتابخوانی

از وسایلی که حواس شما را پرت می‌کنند دور باشید
خیلی بدیهی به نظر میرسد. اما مهم است که قبل از شروع به خواندن کتاب، اینترنت و موبایل و تلویزیون از شما دور باشد. تماسهای مهم را قبل از کتابخوانی بگیرید. ایمیل های مهم را قبلاً چک کنید. وبگردی ها را انجام دهید و آنگاه، به سراغ مطالعه بروید.

مکان ثابت و مشخصی را برای مطالعه در نظر بگیرید
ترجیحاً مکان مشخصی را برای مطالعه در منزل یا محل کار در نظر بگیرید. مطالعه باید لذت بخش ترین فعالیت ما باشد.

برای مطالعه، لازم نیست شرایط «حبس در سلول انفرادی» را ایجاد کنید. بهتر است قبل از شروع به مطالعه، در کنار خود، چای یا هر نوشیدنی یا خوراکی دیگری را که مورد علاقه تان است، قرار دهید.

با این کار در ذهن شما، لحظات کتابخوانی با خاطره های خوب ثبت می‌شود.

فراموش نکنید که ما هم مانند هر موجود دیگری، به سادگی شرطی میشویم.

[ درس مرتبط: هنوز هم باید شرطی سازی را جدی بگیریم ]

کتابخوانی

تا حد امکان از فضاهای مینیمال فاصله بگیرید
یکی از ویژگی‌های عصر ما و نسل ما این است که به متن‌های کوتاه و مینیمالیستی (به معنای عام آن نه به معنای ادبی آن) علاقمند هستیم.

فیس بوک و توییتر و اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی ما را عادت داد‌ه‌اند که متن‌های کوتاه بخوانیم.

بسیاری از ما هم به تجربه آموخته‌ایم که جمله‌های طولانی در فیس بوک و اینستاگرام و سایر نرم‌افزارهای پیام‌رسان، شانس خوانده شدن و لایک شدن کمتری دارند.

اما واقعیت این است که جملات کوتاه، ممکن است به صورت لحظه ای احساس خوب ایجاد کنند یا الهام بخش باشند، اما هرگز اثر یک متن طولانی را ندارند.

برای ترویج عادت مطالعه، لازم است از فضاهای مینیمال کمی فاصله بگیریم. نه اینکه فیس بوک و توییتر و … را ترک کنیم. اما به خاطر داشته باشیم که عادت دائمی به خواندن متن های کوتاه، حوصله ما را در مطالعه متن های طولانی کاهش میدهند.

در مورد کتاب‌هایی که می‌خوانید با دیگران صحبت کنید
یکی از لذتهایی که بسیاری از کتابخوان ها تجربه کرده اند، صحبت با دیگران در خصوص کتابهایی است که خوانده اند. این فرصت را از دست ندهید.

اگر فرصت محدودی دارید و نمی‌توانید با دیگران، بنشینید و سر حوصله صحبت کنید، شاید راه اندازی یک وبلاگ ایده خوبی باشد.

میتوانید پس از مطالعه هر کتاب، خلاصه کتاب یا نظرات خود را آنجا بنویسید. راه اندازی وبلاگ با استفاده از سرویسهایی مثل پرشین بلاگ یا بلاگ فا، کار دشواری نیست.

[ درس مرتبط: ایده هایی برای وبلاگ نویسی ]

به خاطر داشته باشید که سلیقه‌ی همه‌ی ما در کتاب خواندن یکسان نیست و نباید هم باشد
استفاده از نظر دیگران در کتاب خواندن خیلی خوب است؛ اما همیشه به یاد داشته باشیم که سلیقه انسانها در خواندن کتاب متفاوت است.

هیچ ایرادی ندارد اگر شخصی که او را بسیار قبول دارم، کتابی را توصیه کند و من پس از خواندن چند صفحه، احساس کنم که آن کتاب، کتاب من نیست. ما در نظام آموزشی خود طی ۱۲ تا ۲۰ سال، می آموزیم که مطالبی را بخوانیم که دیگران ما را به خواندن آنها مجبور کرده اند. دقت کنیم که در ادامه زندگی، این عادت ناپسند را ادامه ندهیم.

کتابخوانی

اگر می‌توانید یک گروه کتابخوانی تشکیل دهید
به عنوان یک فرد علاقه‌مند به کتاب، تشکیل گروه کتابخوانی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. اما این را هم به خاطر داشته باشید که عمر بسیاری از گروه های کتابخوانی کوتاه است.

شوق اولیه باعث می‌شود که اعضای گروه، آرزوهای درازی در سر بپرورند و اهداف بلندپروازانه‌ای تعریف کنند. اما به تدریج، اختلاف‌نظرها و گلایه‌ها و بی‌نظمی‌ها و ده‌ها عامل دیگر باعث می‌شوند که انگیزه‌ی اولیه کمرنگ شود و گروه کتابخوانی وارد مرحله‌ی فرسایش شود.

در صورتی که قصد دارید چنین گروهی راه‌اندازی کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً ابتدا قوانین گروه کتابخوانی را بخوانید و با الهام از آن،‌ قواعد و چارچوب مناسب گروه خودتان را تعریف کنید.

فهرستی از کتابهای خوب را همراه خود داشته باشید
اکثر کتابخوان های حرفه ای، لیستی از کتابهای خوب را در دفتر یادداشت یا تلفن همراه خود دارند و هر جا نامی از کتابی میشنوند، آنجا یادداشت میکنند تا در زمانی که فرصتی برای خرید کتاب یا مطالعه دست میدهد، «دست خالی» نباشند.

مراجعه به فهرست کتابهای مدیریتی و نیز فهرست کتابهای روانشناسی در متمم می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی باشد.

همیشه همراه خود یک کتاب داشته باشید
بسیاری از افراد کتابخوان، در یک ویژگی مشترک هستند. این افراد، به جای اینکه مقید باشند در ساعات خاصی از روز، جایی ببنشینند و کتاب بخوانند، همیشه همراه خود یک کتاب دارند تا در کوتاه ترین فرصتها، به خواندن آن بپردازند. شاید رها کردن بسیاری از لذتها و تفریحات و خواندن کتاب در یک ساعت مشخص در منزل یا محل کار، سخت و دشوار باشد، اما مطالعه کردن در زمانی که در مترو یا در یک سازمان بزرگ، به انتظار گذشت زمان نشسته ایم ساده تر و جذاب تر است.

بسیاری از ما، مطالعه را نه با هدف افزایش اطلاعات و دانسته ها و باز شدن افق دید، بلکه برای فرار از مشکلات و مسائل روزمره انتخاب میکنیم. زمانی که از دوست یا همسر یا مدیر خود دلگیر هستیم، گوشه ای مینشینیم و کتاب ورق میزنیم. شاید این کار در کوتاه مدت، مفید باشد اما در بلندمدت ما را شرطی میکند و ذهن ما عادت میکند که «کتاب»، «همراه لحظات تلخ زندگی» ماست.

کتاب دیجیتال بخوانید؛ اما خود را به کتابهای دیجیتال عادت ندهید
در پایان، پیشنهاد میشود خود را به خواندن کتابهای دیجیتال عادت ندهید. برای کسانی که عادت کتابخوانی دارند، کتاب دیجیتال یا مکتوب (هاردکپی) تفاوتی ندارد. اما برای کسانی که به تازگی خود را به کتابخوانی عادت میدهند، لمس کردن برگه های کاغذ، خط کشیدن زیر نوشته ها، دیدن نشانه میانه کتاب که مشخص میکند بخشی از کتاب خوانده شده، باز شدن شیرازه کتاب و جدا شدن برگه های آن (ناشی از بارها مرور یک کتاب)، همه و همه میتوانند احساس خوب ایجاد کنند. احساسی که ما را به خواندن کتابهای بیشتر ترغیب میکند…

آخرین توضیح: اگر حوصله کرده اید و متن را تا پایان خوانده اید، معلوم می شود که از هم اکنون، یک خواننده حرفه ای با حوصله هستید که میتوانید هر متن کم خاصیتی را هم بخوانید. به شما تبریک میگویم.

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

کتاب خوب از دیدگاه هر فرد، تعریف خاص و منحصر به فردی دارد. تعریفی که ممکن است در شرایط و زمان‌های مختلف، متفاوت باشد. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب خوب کامل‌تر می‌شود. و نکته مهم اینکه شما هرچقدر بیشتر کتاب بخوانید، بهتر متوجه می‌شوید که به چه نوع کتابی علاقه دارید.

وقتی که یک کتاب خوب می‌خوانید تک تک جملات آن در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافی است کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب خوب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب خوب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید. با مطالعه زیادتر کتاب‌های خوب شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌کنند! روح آدمی باید کتابی را ببلعد.

در میان اما، منتقدان و نویسندگان در سراسر دنیا یک سری از کتاب‌ها را شاهکار می‌دانند. کتاب‌هایی که شاید برخی از ما به راحتی نتوانیم آن‌ها را شاهکار و یا حتی کتاب خوب تلقی کنیم. با این حال برای مشاهده این کتاب‌ها که در سراسر جهان مورد ستایش هستند می‌توانید نگاهی به لیست خرید کتاب در شیراز صد کتاب برتر تاریخ در لینک زیر بیندازید:

 

تا به این لحظه، شهریورماه ۹۸، دوستان کافه‌بوک ۴۷۸ کامنت بر این مطلب نوشته‌اند و کتاب خوب معرفی کرده‌اند. در میان این ۴۷۸ کامنت، کتاب‌های زیر بیشتر به چشم می خورد. لیست‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید بر اساس ترتیب خاصی نیستند و صرفا به کتاب‌ها اشاره شده است. همچنین توجه داشته باشید که ما کتاب‌هایی را که در کافه‌بوک قبلا معرفی شده‌اند انتخاب کردیم و شما می‌توانید با کلیک بر روی اسم هر کتاب معرفی کاملی از آن را مطالعه کنید.

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • سیدمحمدجواد تقوی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • سیدمحمدجواد تقوی