حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

بازاریابی دیجیتال در شیراز مشاوره بازاریابی دیجیتال و سئو در شیراز انجام پروژه های بازاریابی دیجیتال در شیراز پروژه سئو در شیراز و دیجیتال مارکتینگ در شیراز ، دوره بازاریابی دیجیتال در شیراز ، گوگل ادز در شیراز

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد دارم به نقد و بررسی بهترین هاست رایگان 1400 چند هاست مطرح بپردازم و نتیجا بگویم کدام یک از آنها بهترین هاست در سال 1400 است و شما می توانید از خدمات عالی شرکت هاستینگ بهره مند شوید.

قبل از هر چیزی این را بگویم که این مقاله به هیچ عنوان تبلیغ نیست ، بلکه نقد و بررسی چند شرکت هاستینگ ایرانی است که شخصا از سرویس های آنها استفاده کردم و نتیجه را در قالب مقاله مفید در اختیار شما دوستان قرار می دهم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

برای بررسی شرکت های هاستینگ 4 مبنای اصلی را در نظر گرفتم که برای هر شرکت به بررسی بی طرفانه هر کدام از این 4 مورد می پردازم.

بررسی از منظر قیمت
بررسی از منظر سرعت بالا ، ping پایین ، قطعی کم سرور و اسپم نشدن ایمیل های ارسالی
پشتیبانی شرکت
گرافیک پنل کاربری و user friendly بودن
ایران سرور
سرویس هاستینگ ایران سرور ، جزو یکی از سرویس های ارائه دهنده هاست و دامنه معروف در ایران است که اخیرا با تبلیغات وسیع برند شناخته شده ای در میان بسیاری از صاحبان کسب و کار های اینترنتی شده است.

ایران سرور

بررسی از جهت قیمت
من از ایران سرور تجربه خرید هاست اشتراکی و هاست وردپرسی را دارم . ایران سرور به خوش قیمتی نسبت به کیفیت متوسط مشهور است این شهرت نه تنها در خرید دامنه بلکه  در خرید انواع هاست ، vps و سرور اختصاصی نیز مطرح است.

ایران سرور بر خلاف برخی از شرکت های دیگر در مناسبت های مختلف سال کدهای تخفیف و مسابقات متعددی برگزار می کند که شما از این طریق می توانید با قیمتی مناسب تر هاست و دامنه خود را  تهیه نمایید.

من تا امروز دو مرتبه کد های تخفیف بسیار خوبی از ایران سرور برای خرید هاست اشتراکی و خرید هاست وردپرسی دریافت کردم و  یک مرتبه هم با همین کدهای تخفیف دامنه com را با عددی بسیار مناسب خریداری کردم.

بررسی از جهت کیفیت هاست رایگان 1400

ایران سرور برخلاف حجم وسیعی از تبلیغاتی که دارد خدمات مطلوبی را به مشتریان هاست های اشتراکی ارائه نمی دهد . شاید قطعی سرور های هاست ها اشتراکی زیاد نباشد اما پینگ یا همان مدت زمانی که اولین درخواست از سمت سرور به کلاینت ارسال می شود به شدت بالاست و  همین امر باعث می شودزمان لود صفحات را بالا  برود.

سرویس هاست اشتراکی ایران سرور اصلا مناسب سایت های وردپرسی بالاخص وب سایت های فروشگاهی بر پایه ووکامرس نیست . زیرا سنگینی حجم پلاگین ووکامرس باعث می شود که سرعت پایین لود صفحات سایت به اندازه بیشتری کاهش پیدا  کند.

تجربه من از جهت ارسال ایمیل در دو سرور هاست های اشتراکی و هاست های وردپرسی در ایران سرور نشان می دهد که در  90 درصد اوقات ایمیل های ارسالی از جانب سرور های  ایران سرور اسپم می شوند

بررسی از جهت پشتیبانی شرکت
ایران سرور یکی از بهترین پشتیبانی ها را در میان اغلب شرکت ها دارد . در اغلب موارد تیکت ها را به درستی و به سرعت پاسخ می دهند . حتی در بسیاری از موارد هم برای پیگیری های لازم تماس تلفنی برقرار می کنند تا با سرعت بیشتری پیگیر مشکلات شما  شوند.

ایران سرور در اغلب موارد به صورت منظم بک آپ گیری دوره ای از وب سایت شما انجام می دهد و این خودمزیتی است که این شرکت نسبت به رقبا  دارد.

یکی از ویژگی های بسیار بی نظیر این شرکت مشهدی این است که هرگاه به تیکت های شما پاسخ داده شد به شما پیامک زده می شود و اطلاع رسانی می شود. همین موضوع باعث می شود تا مدام برای گرفتن جواب سوال خود به پنل کاربری سر نزنید.

بررسی از جهت رابط کاربری
پنل کاربری ایران سرور بسیار خوش ساخت و زیباست و برای اغلب افرادی که تازه وارد هستند مناسب است. المان های اصلی در صفحه اول پنل کاربری به وضوح و زیبایی طراحی شدند و خیلی راحت می توانید با این پنل ارتباط برقرار  کنید.

میزبان فا
تعداد کمی از وبمستران هستند که تا امروز یک بار هم گذرشان به بلاگ بسیار قدرتمند میزبان فا نخورده باشد. در اغلب موارد  مطالب مرتبط با هاست ، سایت ، وردپرس و … مقالات بسیار خوبی در بلاگ میزبان فا قرار گرفته است و این شرکت به نحوی از طریق بازاریابی محتوایی جذب مخاطب  می کند.

اما شاید در یک کلام بخواهم توصیف کنم اینکه شرکت ارائه دهنده هاست میزبان فا خیلی تناسبی با بلاگ بسیار قدرتمند خود ندارد. در زیر به چند نمونه از این موارد اشاره می کنم.

میزبان فا

بررسی از جهت قیمت
میزبان فا از جهت قیمت گذاری منطقی تر و مقرون به صرفه تر از دیگر شرکت هاست مخصوصا اینکه  با هر خرید از هاست اشتراکی این سرویس معمولا یک عدد دامنه ir رایگان و قالب وردپرسی آوادا به شما هدیه داده می شود.

شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ میزبان فا با ارائه هاست هایی با حجم بالا و قیمت مناسب  می تواند برای بسیاری از کسب و کار های نوپا که توان مالی زیادی ندارند مناسب باشد . به فرض مثال در پنل هاست های اشتراکی میزبان فا شما میتوانید هاستی با فضا 20 گیگ حجم را با ارزش ماهانه 40 هزار تومان خریداری نمایید.

بررسی از جهت کیفیت
سرویس هاست اشتراکی میزبان فا جزو ضعیف ترین هاست هایی است که تجربه کردم ، این سرویس قطعی بسیار زیادی در ماه دارد و در ایامی که اتصال برقرار است سرعت بسیار کند  و ping بسیار بالایی دارد.

میزبان فا ادعا می کند که در بهترین دیتاسنتر ایران با هارد های  ssd و با بهره گیری از وب سرور لایت اسپید ارائه خدمات می کند. این ادعا شاید دروغ نباشد اما اینکه منابع قوی هر سرور را در میان چند سایت  قرار می دهند مهم است . اینکه چند نفر هم زمان از این منابع بهره می گیرند و در هر ثانیه چند هزار ریکوئست به سمت هر سرور روانه می شود باید بررسی شود.

نتیجتا اینکه من به شخصه از سرویس میزبان فا به هیچ عنوان راضی نبودم و به هیچ فردی این سرویس را توصیه نمی کنم. لازم به ذکر است که من تنها از سرویس هاست ایران میزبان فا استفاده کردم و شاید اگر شما قصد استفاده از هاست ابری این شرکت را داشته باشید وضعیت بهتری خواهید داشت.بنابرین قضاوت خودم را به تمام خدمات این شرکت تعمیم نمی دهم .

بررسی از جهت پشتیبانی شرکت
میزبان فا در ارائه خدمات پشتیبانی همانند خدمات هاست های  اشتراکی خود نمره کمی را دریافت می کند. دیر پاسخ دادن به تیکت ها ، سرهم بندی کردن کار ها و استفاده از متون از پیش نوشته شده ربات گونه در بسیاری از موارد باعث می شود که به این نتیجه برسم این سرویس ارائه دهنده هاست در خدمات پشتیبانی ضعیف عمل کرده است.

به فرض مثال برای انتقال سایتی از شرکتی دیگر با هاست سی پنل به هاست میزبان فا تیکت زدم و درخواست دادم که اینکار را برایم انجام دهند ؛ بر اساس تجربه کار با شرکت های دیگر این عمل باید طی  15 دقیقه تا نهایت یک ساعت طول بکشد اما همین عمل بسیار ساده در میزبان فا  24 ساعت به طول انجامید.

یا در زمانی دیگر تیکتی زدم جهت بررسی مشکل سرعت سایت و مستنداتی از gtmetrix و google page inside ارائه دادم مبنی بر اینکه مشکل سرعت پایین سایت از جانب سرور است و ارور initial server response time داده می شود نیم ساعت بعد واحد مربوطه با لینکی از وب سایت gtmetrix نشان می دهد که ایراد از قالب وبسایت هست و به کل آن بخشی از تیکت مرا که مستندات رائه کردم نادیده می گیرند و وقتی مجددا همان صحبت ها را تکرار می کنم باز همان پیام ربات گونه را برایم ارسال می کنند .

نوع پاسخ دهی به تیکت ها و طول مدت زمانی که به تیکت ها پاسخ داده می شود باعث می شود به این نتیجه برسم که میزبان فا در ارائه پشتیبانی ضعیف عمل کرده است و باید خود را در این زمینه اصلاح کند.

بررسی از جهت رابط کاربری
سرویس ارائه دهنده هاستینگ میزبان فا از جهت رابط کاربری در پنل کاربری مشتری نسبت به ایران سرور ضعیف عمل کرده است ، رابط کاربری ضعیف و استفاده از المان های تکراری در هاستینگ های مختلف کشور و گیج کننده بودن پنل نیز می تواند یکی از عواملی باشد که در میزبان فا در این زمینه نیز نمره منفی بگیرد و نتواند امتیاز خوبی را دریافت کند.

هاست دی ال
هاست دی ال دیگر شرکت هاستینگ ایرانی است که من از سرویس های آن استفاده کرده ام و در اینجا قصد دارم بی طرفانه به بررسی این شرکت بپردازم .

هاست دی ال برخلاف اکثر شرکت های هاستینگ که در کنار ارائه انواع هاست ، دامنه های مختلف را  ثبت می کنند این کار را انجام نمی دهد و صرفا به ارائه انواع خدمات هاست vps و … می پردازد .

قبل از هر چیزی می خواهم دو نمونه عجیب و حیرت آور از ارائه خدمات هاستینگ در این شرکت را برایتان تعریف کنم . ابتدای امر که به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتم که از خدمات هاست اشتراکی هاست دی ال استفاده کنم به آنها پیام دادم که من از سرویس هاست اشتراکی ایران می خواهم استفاده کنم و در پاسخ جواب دادند که در حال حاضر هر دو سرویس هاست ایران و آلمان ظرفیتش تکمیل است و باید دو هفته بعد با آنها تماس بگیرم تا اگر ظرفیت خالی شد می توانند به من سرویس بدهند.

این نکته برایم بسیار عجیب بود زیرا در مدتی که با شرکت های مختلف کار کردم هرگاه که خواستم هاستی از آنها تهیه کنم بدون اینکه لازم باشد تیکتی به آنها بزنم سفارش را ثبت می کردم و آنها نیز هاست را در اختیارم قرار می دادند و وقتی دیدم که هاست دی ال به این صورت نیست پی بردم که این شرکت باید کیفیت مطلوبی داشته باشد و ظرفیت های سرورشان را به طور نامحدود بین کاربران زیاد پخش نمی کند.

دوم موردی که در مواجه با این شرکت برایم تعجب آور بود این است که آنها به هیچ عنوان قرارداد سالانه با کسی نمی بندند و تمام قرارداد ها ماهانه است . همین موضوع نیز برای کنترل کردن کیفیت خدمات دهی هاستینگ این شرکت بسیار حائز اهمیت است.

با من تا پایان مقاله همراه باشید تا به بررسی این شرکت  از جهت کیفیت ، قیمت ، پشتیبانی و رابط کاربری بپردازم.

هاست دی ال

بررسی از جهت قیمت
هاست دی ال بی تردید جزو گران ترین هاستینگ های ایرانی است ، به طور معمول سرویس هاست اشتراکی بین 400 تا 700 هزار تومان در سال هزینه دارد اما با احتساب هزینه ماهانه 85 هزار تومان در سرویس هاست اشتراکی هاست دی ال به عددی بیش از یک میلیون تومان در سال بر می خوریم.

شرکت هاست دی ال بر خلاف ایران سرور که مدام براساس نوسانات نرخ ارز ، قیمت تمام شده هاست و دامنه را افزایش یا کاهش می دهد اینگونه نیست و اگر قیمت دلار کاهشی هم باشد قیمت هاست اشتراکی در هاست دی ال همان عدد سابق باقی خواهد ماند .

بر این اساس شرکت هاست دی ال جزو گرانترین عرضه کننده های خدمات انواع هاست های اشتراکی ، سرور های اختصاصی و vps در ایران است و اگر شما این مسئله برایتان بسیار زیاد اهمیت دارد باید دور هاست دی ال را خط بکشید.

بررسی از جهت کیفیت
بی تردید یک هاست اشتراکی هاست دی ال از بسیاری از هاست های ابری خیلی از شرکت ها از جهت سرعت بالا ، قطعی پایین و ping بسیار پایین مناسب تر است . هاست دی ال جزو معدود شرکت های ایرانی است که کیفیت را فدای مشتریان زیاد و سود بالا نکرده است. هر فردی که تنها یک مرتبه از خدمات این شرکت استفاده کرده است متوجه خواهد شد که چرا باید مشتری دائمی این شرکت شود.

سرویس هاست اشتراکی هاست دی ال بر روی کنترل پنل سی پنل پیاده سازی شده است و در اغلب اوقات برای وب سایت هایی با بازدید های بسیار بالا در روز نیز مناسب است . اگر شما صاحب کسب و کاری نوپا هستید یا حتی کسب و کاری حرفه ای با بازدید کننده بسیار خوب پیشنهاد من هاست اشتراکی هاست دی ال است .

در اغلب اوقات ایمیل های ارسالی از جانب سرور های هاست دی ال به inbox منتقل می شوند و این موضوع برای افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند بسیار اهمیت دارد.(لازم به ذکر است که در زمینه ارسال ایمیل در روز محدودیت هایی از جانب شرکت اعمال شده است).

یکی از مواردی که در ارائه خدمات این شرکت به مشتریان تازه از آنها سوال می شود موارد زیر است که در تصویر زیر اسکرین شات آن را آورده ام .

بررسی از جهت پشتیبانی شرکت
در اغلب موارد پشتیبانی شرکت با سرعت بسیار زیادی پاسخ گو تیکیت های مشتریان هستند. سرعت عمل بالا ، دانش فنی بسیار خوب ، شناسایی ایرادات خاص در سایت و وقت گذاشتن برای مشتری از ویژگی های بسیار خوب هاست دی ال است که اگر تنها یک ماه از آنها هاست تهیه کنید متوجه خواهید شد که چه تفاوتی از جهت پشتیبانی با سایر شرکت ها ارائه دهنده هاست در ایران دارند.

در کل هاست دی ال از نظر من نمره 8 از 10 را در پشتیبانی می گیرد و این دو نمره را هم نمی دهم تا شرکت تصمیم بگیرد وقتی تیکت ها را پاسخ دادند به افراد از طریق پیامک اطلاع رسانی کنند.

بررسی از جهت رابط کاربری
اگر بخواهیم یک ایراد از هاست دی ال بگیریم همین رابط کاربری به شدت ضعیف این شرکت است . اینقدر رابط کاربری هاست دی ال ضعیف و در حد ابتدایی است که هر فردی در وهله اول وارد لندینگ پیج سایت هاست دی بشود به احتمال زیاد تمایلی پیدا نخواهد کرد که صفحات دیگر را باز کند و از خدمات شرکت استفاده کند .

اما اگر برای شما ظاهر سایت ارائه دهنده هاست و پنل کاربری آن مهم نیست حتما از خدمات هاست دی ال استفاده کنید . شاید هاست دی ال به نسبت ایران سرور ، میهن وب هاست و میزبان فا و … هزینه بسیار بیشتری از شما دریافت کند اما مطمئن باشید این هزینه صرف کیفیت بهتر خدمات این شرکت می شود و شما به نحوی به جون من دعا می فرستید که سرویس خوبی را معرفی کرده ام.

جمع بندی
به دلیل افزایش قیمت دلار در سال 1400 و استراتژی شرکت های ارائه دهنده هاست برای کسب درآمد بیشتر بدون در نظر گرفتن کیفیت مناسب اغلب شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و فقط مبالغ هنگفتی را خرج تبلیغات و مارکتینگ می کنند .

اما شرکت هاست دی ال بی آنکه اندک تبلیغی در جایی کرده باشد در میان مشتریان وفادار خود مطرح بوده و هست و همین مشتریان سابق هستند که مشتریان جدیدی را برای شرکت می آورند . مادامی که استراتژی شرکت صرفا سودآوری نباشد و خدمات خوب و پشتیبانی عالی را در کار خود حفظ کند من نیز آن را به همه وبمستران پیشنهاد خواهم کرد.

  • ۰۰/۰۵/۰۹
  • سیدمحمدجواد تقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی