حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

بازاریابی دیجیتال در شیراز مشاوره بازاریابی دیجیتال و سئو در شیراز انجام پروژه های بازاریابی دیجیتال در شیراز پروژه سئو در شیراز و دیجیتال مارکتینگ در شیراز ، دوره بازاریابی دیجیتال در شیراز ، گوگل ادز در شیراز

  • ۰
  • ۰

PHP یک زبان برنامه نویسی است که در وب سایتهای بسیاری برای پیاده سازی بخش بک اند (Backend) استفاده می‌شود. بک اند بخشی از وب سایت است که کاربر نمی بیند و به عنوان مغز و منطق سایت شناخته می‌شود. طبق آمار مشخص شده است که در حال حاضر بیش از هفتاد درصد از کل وب سایتهای اینترنت از PHP استفاده می‌کنند.

یک برنامه نویس PHP می‌تواند بخش احراز هویت، مدیریت کاربران یا هر بخش پویای دیگری در یک ‌وب سایت را پیاده سازی کند. به همین دلیل از PHP اغلب برای اجرای کدهای سمت سرور مانند جمع آوری و پردازش داده‌ها و کار با پایگاه داده استفاده می‌شود. جالب است بدانید که وردپرس که یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است، با PHP نوشته شده است.

کاربرد PHP چیست؟

در دنیای تکنولوژی، PHP یکی از محبوب ترین زبانهای برنامه نویسی است و موقعیت‌های کاری زیادی به خصوص در داخل ایران برایش وجود دارد. یادگیری PHP به خصوص برای مشاغل فریلنسری بسیار مناسب است. این زبان کاربردها و مزایای بسیاری دارد؛ از جمله:

  • محتوا را به بخش فرانت اند (رابط کاربری و ظاهر سایت) اضافه می‌کند.
  • به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی صفحاتی مانند ورود و ثبت نام را در یک وب سایت پیاده سازی کنند.
  • به راحتی قابل اتصال با پایگاه داده است.
  • می‌تواند با فایلهای روی سرور کار کند.
  • توانایی جمع آوری و پردازش داده را دارد.
  • می‌توان با آن ربات تلگرام نوشت.
 

آیا یادگیری PHP سخت است؟

جای نگرانی نیست؛ PHP یکی از ساده ترین زبانهای برنامه نویسی برای یادگیری است. در بین تمامی زبان‌های سمت سرور مانند node.js، جنگو و…، PHP برای مبتدیان بهترین انتخاب است تا بتوانند سفر خود را در دنیای برنامه ‌نویسی بک اند شروع کنند. به بیانی دیگر منحنی یادگیری PHP از همه راحت‌تر است و به همین دلیل است که توسط اغلب جوامع به عنوان زبان تازه کاران ترجیح داده می‌شود.

از طرفی دیگر، زبان PHP دارای یکی از بزرگترین جوامع توسعه دهندگان است. این موضوع کمک می‌کند تا برنامه نویسانی که به دنبال راه حلهای مشکلات خود هستند، آسان‌تر و سریع‌تر به جواب برسند.

چگونه می‌توان PHP را سریع یاد گرفت؟

پاسخ این سوال با پاسخ اینکه یادگیری PHP چقدر زمان می‌برد یکسان است: همه چیز به خودتان بستگی دارد. باید بتوانید بهینه‌ترین حالت یادگیری خود را پیدا کرده و آن را برای فهم PHP به کار گیرید.

به طور کلی توصیه می‌شود تا در ابتدای یادگیری PHP، سینتکسها و نوشتار اولیه و مفاهیم پایه PHP (از قبیل تعریف متغیرها) را یاد بگیرید، سپس به سرعت وارد یک پروژه ساده ساده شوید و همزمان با پیاده سازی بخش‌های مختلف آن، دانش خود را کامل کنید. همچنین سایت‌های معتبر زیادی وجود دارد که می‌توانید برای آموزش پی اچ پی از آنها کمک بگیرید. یوتیوب (رایگان) و یودمی (غیررایگان و به زبان انگلیسی) دو وب سایت پرطرفدار در این زمینه هستند.

  • ۰۱/۱۱/۲۵
  • سیدمحمدجواد تقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی