حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب

علاقه مند به حوزه سئو ، تولید محتوا ، بازاریابی دیجیتال و کتاب

بازاریابی دیجیتال در شیراز مشاوره بازاریابی دیجیتال و سئو در شیراز انجام پروژه های بازاریابی دیجیتال در شیراز پروژه سئو در شیراز و دیجیتال مارکتینگ در شیراز ، دوره بازاریابی دیجیتال در شیراز ، گوگل ادز در شیراز

  • ۰
  • ۰

در این مقاله سعی کردیم یک مقایسه ساده اما بسیار مفید از فریم ورک های جنگو ، لاراول و نود جی اس ارائه کنیم و بگوییم نود جی اس یا لاراول یا جنگو کدامیک بهتر است. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آیا میشه از nodejs و Django کنار هم استفاده کرد یا نه؟

بله . چرا که نه .

اما یک سری حالت رو باید بررسی کنیم :

  • من API رو روی Django دارم . پس ، از nodejs میتونم برای ui استفاده کنم. چون بک اند رو با جنگو زدم . حالا میتونم فریم ورک Reactjs رو برای ui استفاده کنم .
  • میخوام سوکت بزنم . خوب یا باید با پایتون بزنم یا باید با nodejs بزنم . و بخش ui رو باز با react یا سیستم های دیگه بزنم .

اول باید nodejs رو کامل بشناسیم . ببینیم چه کارهایی میتونه بکنه .

نه میشه گفت یک زبانه ، نه میشه گفت یک framework . اما فریم ورک هایی مثل salis و express و koa میتونن برای بخش بک اند استفاده بشن . یا با socket.io سوکتینگ رو انجام بدیم یا با Reactjs بخش UI رو کامل کنیم .

مقایسه تخصصی جنگو ، نود جی اس و لاراول

در این بخش نود جی اس، جنگو و لاراول را در ویژگی‌هایی که در نظر برنامه نویسان بسیار مهم هستند با هم مقایسه می‌کنیم:

  • مقیاس‌پذیری و عملکرد: میان انتخاب نود جی اس یا لاراول از نظر عملکرد، نود جی اس در رتبه‌های بالایی قرار دارد، جنگو با داشتن مجموعه‌ای از ویژگی‌های لاراول که می‌تواند وب‌سایت شما را یک قدم جلوتر از بازار نگه دارد، راه خود را در مقیاس‌پذیری دارد.
  • معماری: جنگو دارای معماری MVT است اما لاراول از الگوی MVC پیروی می‌کند. از سوی دیگر، نود جی اس رویداد محور است.
  • امنیت: در مقایسه جنگو یا لاراول در امنیت، جنگو بهترین گزینه است. در حقیقت برخلاف این که نود جی اس در بحث امنیت بسیار مشهور است، اما نقایصی داشته و برای ساخت برنامه‌های فوق سری بهتر است مورد توجه قرار نگیرد.
  • قابلیت سفارشی‌سازی: به دلیل پشتیبانی از جاوا اسکریپت، نود جی اس دارای بیشترین گزینه‌های سفارشی ‌سازی است. در حالی که جنگو در صورت نیاز به سفارشی‌ سازی، پیچیدگی‌های بسیار بیشتری را می‌طلبد. از طرفی لاراول به ابزارهای شخص ثالث برای افزودن امکانات و شخصی سازی وب سایت نیاز دارد.
  • جامعه: در گیتهاب، لاراول دارای 66.6 هزار ستاره و 6522 کامیت، جنگو دارای بیش از 59.8 هزار ستاره و 30034 کامیت و نود جی اس دارای از 81.9 هزار ستاره و 34580 کامیت است. پس هرسه جامعه قدرتمندی دارند.
  • منحنی یادگیری: یادگیری جنگو از همه راحت‌تر است. با این حال، لاراول دارای تعدادی ابزار از جمله Laracasts و اسناد گسترده است. و اگر با جاوا اسکریپت آشنا باشید هیچ مشکلی در یادگیری نود جی اس نخواهید داشت، هرچند همانطور که گفتیم به دلیل برنامه‌نویسی ناهمزمان، کدنویسی نود جی اس گاهی اوقات دشوار است.

در انتخاب اینکه کدام یک بهتر است، به نیازهای خاص شما بستگی دارد. دیدید که نود جی اس، لاراول و جنگو همگی دارای جامعه توسعه دهندگان فعال و رو به رشد هستند و تنها نخواهید ماند. به یاد داشته باشید، ممکن است یکی بهتر از دیگری باشد، اما باید تصمیم بگیرید که کدامیک نیازهای شما را به بهترین شکل برطرف می‌کند.

  • ۰۱/۰۸/۱۸
  • سیدمحمدجواد تقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی